Voorstelling les Mis afgelast

• suzie

Wegens een griepgolf is de voorstelling van Les Miserables vanavond afgelast.

Bron: Telegraaf

• Javan

is hij ook voor de 22ste afgelast?

• mariska

nee alleen voor gister:)

• Dave

Dus een dag later was iedereen weer beter?

Toch vreemd dat zoiets in Londen bijvoorbeeld nog nooit voorgekomen is.

• Marc

Er waren ook een hoop mensen op vakantie. Die zijn vandaag terug gekomen ( op last van Joop van den Ende…)

• Meja

Ik ben ook inderdaad benieuwd wat er in Londen of New York gebeurt als er een griepgolf is. Volgens mij komt zoiets in de eerste plaats al niet snel voor omdat mensen zich daar doodwerken; ook al zijn ze praktisch aan het ijlen.

Ik kan me in Nederland nog een voorval herinneren rond de eeuwwisseling waarbij de cast van Fame (JvdE) te kampen had met een of ander virus en dat de companymanager de hele voorstelling in de weer was met kotsbakken achter de coulissen.

• s

in londen en new york is er een heel simpel princiepe en dat is dat er voor jouw 10 andere zijn die de rol ook kunnen spelen,

hier in nederland kennen we dat niet, al hoewel ik sunset boulevart en pia douwes daar in dan weer een dik compliment krijgt dat is teminsten een vak vrouw die haar vak begrijpt.

voor de rest zijn het allemaal mensen die pop zangers wouden worden of ze zijn om de have klap op vakantie of ze snabbelen bij naast hun TV werk.

vind het zonder, oke je kan een keer ziek worden, en in het theater blijft het lang hangen, maar dan nog een voorstelling aflassen, dan trommel je maar andere mensen op en de avond geef je gewoon een show, want de show must go one…..

je zou maar helemaal uit lutjebroek gekomen zijn voor de show wordt hij afgelast, ben je klaar mee kan je voor de tweede keer van uit lutje broek komen.

• Meja

Dat is denk ik het grote verschil tussen Broadway/West End en bijvoorbeeld hier; het simpele principe ‘The Show Must Go On’.

Kennelijk geldt dat (nog steeds) niet voor Nederland!

Misschien dat die concurrentie over een aantal jaar wel meer is geworden, ls er inmiddels nog meer lichtingen van de musicalopleidingen aan het werk zijn. Dan is een Jamai of Chantal Janzen zich er NOG meer van bewust dat er in het wereldje 40 mensen klaarstaan die de rol minstens net zo goed kunnen doen, daar het juiste type voor zijn en onmiddelijk ingezet kunnen worden.

Tegelijkertijd denk ik dat de klassieke 42nd Street-achtige situatie van ‘Ster haakt af, leve de ster’ hier minder snel plaatsvindt. Puur omdat hier geen echte theaterindustrie is; dat zal ook niet snel gebeuren, denk ik, omdat het land daar nu eenmaal te klein voor is.

• kaba

tja…..ik ben dus afgelopen vrijdag laat in de middag gebeld door het luxor theater dat de voorstelling niet doorging!! Inmiddels (mijn 5 vriendinnen en ik) waren al gearriveerd in het hotel in Rotterdam omdat we in de kop van Noord Holland wonen en met de trein niet meer terug konden reizen na de voorstelling!

Verteld dat dit wel een hele grote domper was; maar wat doe je er aan……

Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd en deze week ontvang ik een brief met een andere datum. Ik heb voorgesteld om ons te plaatsen in Carré; want wij gaan natuurlijk niet weer het hele eind naar Rotterdam (incl. hotel!)

Inmiddels heb ik ze natuurlijk ook al een mail gestuurd met mijn verhaal erin; afwachten maar…..

• Me2

Aangezien Mr. Carlo inmiddels ook weer tot de conclusie is gekomen dat het theater- én TV-leven toch wel een héél erg druk leven is, gaan we straks Les Mis beleven met een Thénardier van Richard Groenendijk.

Ergens vaag in de verte rinkelt een klein belletje bij het horen van de naam Richard Groenendijk.

Maar ik hoop toch niet dat hij echt is wie ik denk dat hij is…