Wie kent de musical martin Guerre?

• musicalwandelaar

Nog niet zolang geleden heb ik een cd gekocht van een musical die ik niet kende Martin Guerre genaamd. Het bleek een waar juweeltje te zijn. (denk aan de muziek van les miserables) Maar er wordt nergens over deze musical geschreven/gesproken. Is er uberhaupt iemand die deze musical kent?

• milady de winter

als je even googlet, vind je veel informatie, zoals deze wikipediasite

http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Guerre_(musical)

• Elise

Het is mijn lievelings-musical :)

• Renske

hoi hoi

Het BMT ( brabants muziek theater)

heeft de musical enkele jaren geleden

gespeeld.

Misschien vind je nog iets op

www.brabantsmuziektheater.nl

• Tamara Heuveling

Sterker nog, ik was de gelukkige die de rol van Bertrande du Rolls mocht vertolken (amateur groep uit Brabant). Ja, ik ken de 2 verschillende versies en ben helemaal fan! Passie / hartstocht en enorm veel drama. Echt mijn ding.

Veel plezier met het luisteren.

Ken je ook “the pirate Queen”? Ook geweldig. “Marguerite” is heel anders. Ik vind het mooi maar moet je echt van houden. Is echt heel anders (geloof ook met andere componist erbij, weet ik niet zeker).

Goed, de moeite waard om naar te zoeken op het net.

Tamara.

• Gust

Wij hebben beide versies op cd. Beide prachtig. Hebben ook de “making of” op video. Ook een aanrader! Ome Joop heeft de rechten van deze productie, maar heeft er tot op heden helaas niets mee gedaan…

• Martin van de Westelaken

Ik heb zelfs de Londense versies tussen 1996-1998 ongeveer 8 keer gezien. Een prachtige musical, jammer dat deze niet meer wordt uitgevoerd. Ik heb de Brabantse versie niet gezien, wel op cd gehoord….dramatisch slecht.

• jaap boot

hallo

ik heb de musical 2 x gezien, was geweldig

de eerste keer in london en de tweede keer in helmond. waren toen net terug van vakantie en zagen het in de krant en konden gelukkig nog kaartjes bemachtigen. naderheid ook nog met de spelers gehad over de mooie uitvoering

het was gewoon GEWELDIG, net als de cd.

jaap boot

• Mirjam

Jazeker ken ik deze musical. Beetje laat, maar ik kom dit topic tegen bij het googelen… Tijdens het schrijven van dit bericht zit ik naar de Making of-video te kijken en heb net deze musical gegoogled om uit te vinden wie de hoofdrolspelers zijn en wat ze na deze show gedaan hebben.

Geweldige muziek! Ik heb de show destijds in Londen gezien. Ik wist niet dat er 2 versies zijn…interessant!