Wicked

• Danique

Ik zit net toevallig naar Holland's got talent te kijken waar naar mijn mening een slechte versie van Defying Gravity van Wicked wordt neergezet, maar dat terzijde.

Tot mijn grote verbazing durft Gordon te zeggen dat dit nummer slechts een niemendalletje in dezel musicals is en dat het niet zo heel veel voorstelt. Ben ik de enige die dit erg vreemd vind? Ik vond het 1 van de indrukwekkendste nummers uit de musical!

• Hans

Gordon laat zich wel vaker super negatief uit over musicals, zelfs in het bijzijn van bijvoorbeeld Maurice Wijnen, zelf musicalschrijver en (voormalig?) medewerker/castting director bij Stage Entertainment!

Het zou me niet eens verbazen als hij Wicked totaal niet kent.

• musicalwandelaar

Mij was het ook opgevallen. inderdaad slecht vertolkt (probeerde ze nou idina menzel na te doen)

en inderdaad is dit nummer een niet niemendalletje omdat elpahaba in dit nummer besluit om voor het goede te vechten inplaats van te leven naar andersman verwachtingen. Iets wat ze haar hele leven heeft gedaan. Het is juist een belangrijk liedje dus. Maar ja gordon moet toch iets zeggen, al is het onzinnig hij heeft immers overal verstand van.

• marijke

gordon heeft absoluut muziekkennis… heus wel maar als hij dit heeft gezegt over defying gravity dan kent hij deze musical niet….

maar toch ben ik van mening dat in en na dit nummer elphaba juist naar de kwade kant toe gaat want dit nummer komt na dat elphaba bij de Wiz vandaan komt en ze is kwaad op hem…. en ten tijde van het een na laatste nummer (for good) sluit ze uiteindelijk vriendschap met galinda (glinda) en vergeven ze elkaar voor hun daden.