Musix Productions presenteert' de kamermusical ‘Een Leven Zonder Jou’.

De musical toert vanaf heden tot 19 december 2010 door Nederland en Belgie.

De cast bestaat uit:

Marleen van der Loo - Roos (de moeder)

Lotte Geertsma - Iris

Pieter van Nieuwehuyze - Wim

SYNOPSIS:

Wim neemt zijn intrek in een studentenkamer en leert er Iris kennen. Maar zij doet hem voortdurend denken aan zijn moeder, Roos, die aan een terminale hersentumor leed en die hij heeft helpen sterven. Herinneringen en schuldgevoelens wellen voortdurend op, en zetten Wims relatie met Iris stevig onder druk.

KORTINGSACTIE:

Stuur onder vermelding van ‘Kartonnen doos’ een mailtje naar

e.declercq@eenlevenzonderjou.com

en betaal voor de kaarten slechts E 15,– per stuk (normaal E 24,–).

SPEELLIJST EN VERDERE INFO:

www.eenlevenzonderjou.com

Enige reacties naar aanleiding van de première:

Componist Rory Six en schrijver Kai Hüsgen wisten alle valkuilen te omzeilen en zijn erin geslaagd om een puur, waarachtig en integer stuk te creëren, dat het niet moet hebben van emotioneel effectenbejag. De knappe verhaalstructuur – waarin de flashbacks naadloos met het heden worden verweven –, de levensechte en pertinente dialogen, en de rijke partituur zorgen ervoor dat je van de eerste seconde met Roos, Wim en Iris begaan bent. Een band met het publiek die de rest van de voorstelling erg hecht blijft en waardoor je alle emoties waar de personages doorheen moeten, ook zelf beleeft. Er zit ook veel fijne en broodnodige humor in, zelfs op momenten waarop de tragiek pijnlijk diep striemt. Perfect gedoseerd, nergens misplaatst. (…) Deze voorstelling is zo veel: de beloning voor de moed en het doorzettingsvermogen van de makers, een geschenk voor een publiek dat niet bang is om met zijn eigen emoties geconfronteerd te worden, muziektheater dat snijdt en heelt. Kortom, een zeldzaam mooie ervaring.

(Bron: www.musicalsite.be)

Ik ben net terug van de voorstelling Een leven zonder jou.

Wat een geweldige intense beleving. Met een, ik zou haast willen zeggen, magistrale Marleen van der Loo. Zoveel emotie in haar spel en ik geloofde alles wat ze speelde. Er konden dan ook weinig mensen het droog houden aan het einde.

Ook voor Lotte en Pieter niks dan lof. Maar het was Marleen die me het meeste raakte.

Ik kan alleen maar zeggen, ga het zien. Als echte musical liefhebber mag deze niet op je lijstje ontbreken.

(Bron: Forum www.musicalworld.nl)

(…) De muziek van Een leven zonder jou, geschreven door Rory Six, is prachtig. De meeste nummers zijn ballads, wat goed past in de lijn van het verhaal. Hoewel alledrie de castleden een enkele noot missen, is dit al gauw vergeven en vergeten doordat de rest van de voorstelling zo overweldigend mooi is. Muzikale hoogtepunten zijn ‘Afscheid nemen’ en ‘Als rozenblaadjes vallen’, welke beide ook een heftig moment in het verhaal vertellen: respectievelijk het moment dat Roos ongeneesbaar blijkt te zijn en het moment van overlijden.

Erg mooi is ook ‘Deel van jou’, waarin de enorm verschillende stemmen van Marleen van der Loo en Lotte Geertsma prachtig samenklinken. Tenslotte verdient het harmonieus klinkende duet tussen van Nieuwenhuyze en Geertsma, ‘Wie’, een speciale vermelding.

(Bron: www.musicalreports.nl)