Jammer. Cosette Suzan

• Jay

Dit lees ik op Suzan's weblog, erg jammer vind ik.

'Met Björn heb ik gisteren nog een werk sessie gehad voor Cosette en ik ga de rol iets anders spelen/zingen dan het altijd gedaan is. Doordat we aan het repeteren waren en ik op een gegeven moment ook mijn belt geluid ging gebruiken kwamen we op het idee haar niet alles zo klassiek te laten zingen. Zo word Cosette dan minder tuttig en dat vind ik erg prettig.

Haha had ik net de dag ervoor alles met mijn zangdocent, Edward, op zijn plek gezet zodat het lekker allemaal in mijn klassieke stem zat…gaan we het toch anders doen…..hihiihhihi'

• Tim

Waarom dan jammer?

Ze hebben toch gelijk, Cosette is een ongelofelijk mutsig kind normaal gesproken.

Als je dit erg vind dan moet je helemaal vallen over de rest van de casting.. ;-)

• Dave

Moet ik nu oordoppen meenemen en indoen bij de laatste noot van “A heart full of love”?

• Tim

Als jij je daar prettiger bij voelt zal ik de laatste zijn die je tegenhoud.

• Rianne

Ik zou sowieso oordoppen indoen, als Suzan gaat zingen, maar ja, dat is mijn mening.

• Dave

Ze kunne de rol van Cosette net zo goed aan Jenny Arean geven, lekker rauw.

Want de Cosette die we gewend zijn is toch zo tuttig.

Waarom zou je je houden aan de zangstijl en het type waarvoor een rol geschreven is?

Nee hoor, lekker de bezem er doorheen en vernieuwen die hap.

• Dave

What's next,

Marjolijn Teepen als Christine in de revival van de Phantom?

En dan alles lekker in een beltstem gezongen natuurlijk. Want die Christines die al 20 jaar op Broadway staan en in Londen zijn toch wel zooooooooo tuttig.

• Tim

Kom eens van je verheven wolk af en neem een prozac.

Rene van Kooten gaat echt geen klassieke Valjean zingen. Wim van den Driessche ook niet. Nurlaila Karim ook niet. Etc. Etc.

Waar staat dat Cosette uber-klassiek gezongen móét worden? Je weet niet wat voor keuzes er zijn gemaakt en wat er . Ik verwacht niet dat Suzan nu de hele rol aan ekaar zal belten… Ik hoop het niet althans. Ze zegt een werksessie gehad te hebben met Bjorn Dobbelaere. Deze man was onder meer muzikaal leider bij The Phantom en Les Miserables op West End. Ik ben er van overtuigd dat hij echt wel weet wat hij Suzan laat doen.

Tja, Christine… Een verhaal apart, haha.

• Job

Ik ken die beltstem van Suzan na 10 afleveringen Op zoek naar Evita inmiddels ook wel en het idee alleen al geeft me rillingen. Bovendien klinkt uber-klassiek heel wat anders dan en lichte middenstem.

• Mo

De rol van Cosette is gelukkig niet zo heel erg groot. We komen er wel doorheen.