Jij vind = jij vindt.
groet, Moutarde.
O, en ps: ik vind (zonder t) ook dat iedereen is op moet houden met dat gezeur over wie er op welke avond speelt. Zoals hierboven al gezegd: je hebt de kaartjes toch al.
Moutarde
Het blijft jou mening, Martijn. Misschien vind een ander het wel mooi als er wat meer moeite gedaan moet worden, past goed bij de strijd die Evita heeft geleverd.
(ik kan niet oordelen, want ik heb ´m nog niet gezien)
En hoezo past ze “qua type” beter, ken jij de echte Evita dan?
Of weet jij precies hoe de regisseur deze rol in wil vullen?
Ben het met Vinaigre eens dat marjolein op evita lijkt voordat ze ging sterven!
Maar mijn mening is dat brigitte vele malen beter de rol van evita vertolkt dan marjolein, dit is helemaal duidelijk te merken bij het lied een nieuw argentina.
Toen ik marjolein dit nummer zag doen dacht ik dat ze ieder moment dood had
kunnen neervallen, het was niet meer dan schreeuwen dat ze deed ( en nog eens lelijk ook).
Daar tegenover is Brigitte ook niet supersterk in alle nummers maar wel een stuk geloofwaardiger en overtuigender dan Marjolein.
Ik heb helaas het stuk in 1996 met Pia en Doris Baaten in de hoofdrol gezien en dat was helemaal een stuk waarvoor je liever niet naar het theater was gekomen.
Het was tijdens die voorstelling enkel wachten tot wanneer ze dood gingen.
Gelukkig is dit bij de voorstelling van evita in 2008 niet het geval.
Alleen zie ik Brigitte toch liever de rol van Evita vertolken voor € 55 dan de stervende kat Marjolein
De versie uit 96 heb ik toen ook gezien, ik was er toen erg enthousiast over. Onlangs zag ik nog een (amateur)opname van redelijke kwaliteit van deze versie en dan vind ik toch de huidige versie veel beter en ook meer bij de huidige tijd passen.
Wat de titelrolvertolkers betreft elke keer duikt de discussie weer op wie men beter vindt. Zowel Marjolein als Brigitte heb ik meerdere malen als Evita gezien en ik zie duidelijke verschillen. Ik let er echter niet zo op of elke noot zuiver is of dat een actrice op Evita lijkt, als ik naar het theater ga wil ik ‘gepakt’ worden door wat ik zie en hoor en daar nog lang van kunnen nagenieten.
Als Marjolein 12 juli ‘s middags speelt, is de kans groot, dat onder normale omstandigheden (geen ziekte, vakantie of optredens elders) Brigitte ’s avonds als Evita is te zien, twee optredens in de titelrol per dag is erg zwaar (is wel gebeurd toen Brigitte bij Idols kwam).
Pssst Moutarde,
Ik heb Dyslexie, dus zo af en toe zal ik een T-tje of D-tje vergeten / door elkaar halen. Wen er maar aan, jaren bijles hebben niet geholpen. En dat jij me er mee confronteerd helpt ook niet ;-)
Terug over Evita.
Het blijkt wel weer, smaken verschillen.
Maar jouw mening hoeft nog niet gelijk waarheid te zijn.
Niet Brigitte is beter of Marjolein is beter.. nee jij vindt dat.. en dat is fijn voor jou!
(Niet persoonlijk aan iemand gericht, maar gewoon in het algemeen)
Als ik even terug lees naar de aller eerste post. Van SE mag het niet meer bekend gemaakt worden wie wanneer opgaat. In het begin van de speel periode stonden Brigitte's vrije dagen op haar fanclub. Maar SE heeft daar een stokje voor gestoken. Ze willen niet dat het bekend is wie speelt.. dus laat je verrassen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?