Wicked verfilmd

• moutarde

Dat leernichterig kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ach, is dat synoniem aan vreselijk (kunnen we heel veel musical onder vreselijk scharen vrees ik…)? Kitch vind ik in dit geval wel meevallen.

Zo zie je maar, iedereen kijkt weer op zijn eigen manier.

Moutarde

• Piet

In dit geval vond ik het wel vreselijk. Het staat erg ver van het beeld van de inhoud wat ik heb, zonder dat ik nou godsdienstig ben, integendeel. Maar in andere musicals kan ik het vaak best hebben, hoewel het niet mijn “ding” is.

Wat vind je dan van de 1e verfilming Moutarde?

• Moutarde

Ik heb die eerste verfilming altijd prachtig gevonden, nog steeds.

Maar je kan nu toch wel merken dat het hippie-tijdperk ver achter ons ligt en de film voelt nu een beetje gedateerd. Kan me voorstellen dat de jongere generatie er niet veel mee heeft en wellicht juist wel met de theaterregistratie.

Daarom vind ik het ook wel een uitdaging of men dit tijdloze verhaal in een nieuw jasje kan gieten, dat ook bij de huidige en komende generaties aan gaat spreken.

Moutarde

• Tim

Die eerste JCS film vind ik nog altijd ‘aardig’, maar krijgt vooral het predikaat ‘Oubollig’. De nieuwe versie heeft prachtige vondsten, maar ik heb weinig met die specifieke cast. Het is overigens gewoon een direct-to-video-film en geen theaterregistratie al is 'ie wel gebaseerd op de theaterversie die Gale Edwards maakte in opdracht van Andrew L. Webber.

Wicked werd oorspronkelijk ook ontwikkelt als film alsvorens besloten werd om er een theaterstuk van te maken. Voor zover ik weet is Universal ook de producent van de musical.

• Piet

Lijkt me inderdaad een leuke uitdaging, een mooie nieuwe versie. Als A.L. Webber zich er zelf maar niet mee bemoeid…

• Moutarde

Dat gevoel deel ik zeker met je, Piet.

De bemoeizucht van ALW heeft tot nu toe geleid tot een uiterst slechte verfilming van Madonna, eeehhhh sorry Evita.

En hoewel ik de verfilming van the Phantom of the Opera best aardig vind, is het zeker geen toppertje onder de musicalverfilmingen.

Moutarde

• elisabeth

Alhoewel ik niet weet of ik mezelf direct onder “de jonge” generatie moet scharen vond ik de 1ste verfilming van JCS ronduit walgelijk (al was ik tamelijk klein toen ik die voor het eerst zag en daardoor heb ik hem later misschien nooit meer echt kunnen waarderen). Later heb ik een poging gewaagd om de 2de verfilming te kijken en daarin zie ik inderdaad dat er ook veel moois in de productie zit. Maar pas na het optreden van Steve Balsamo tijdens Musicals in Ahoy' heb ik het nummer Gethsemene echt kunnen waarderen. De 1ste verfilming vind ik echter nog altijd waardeloos. En dit hangt waarschijnlijk inderdaad erg samen met het hoge hippie gehalte. Hair vind ik b.v. niet walgelijk maar is ook zeker een musical die ik niet erg kan waarderen. (ik vind Hair een erg dun verhaaltje en zie het meer als een aaneenschakeling van liedjes)

Maar op een verfilming van Wicked en Nine zit ik zeker te wachten. Al moet ik bekennen dat musicals zonder de magie van het theater (en de compromissen die gedaan worden in de casting ten aanzien van bekende namen en zangtalent (laat die vocoder maar weer doorkomen zucht) toch altijd weer een béétje een tegenvaller zijn.

• Karin

Mamma Mia is wel geslaagd als verfilming, maar haalt het niet bij het gevoel van het theater. Al zal die wel zeer geschikt zijn voor druilerige zondagmiddagen en andere vervelende buien.

• Luuk

Als ik iets wel een slechte verfilming vond is het Phantom wel.. jeetje wat een misbaksel.. saai.. langdradig.. lelijk..

Evita is niet geweldig, maar gewoon aardig..

• Meja

Het probleem met de tweede versie van JSC voor mij is dat hij in een nieuw, modern jasje is gestoken terwijl de muziek HEEL erg seventies en hippieachtig blijft! Dat klopt voor geen meter!!