Wie kent dit bekende klassieke muziekstuk (link inbegrepen)?

• Paul

Ik weet dat dit niets met musicals te maken heeft maar ik had het idee dat musicalliefhebbers mij hier misschien wel mee zou kunnen helpen! Ik ben al jaren op zoek naar de titel van een bekend klassiek muziekstuk dat weleens wordt gebruikt in televisieprogramma's. Vandaag zat ik te zappen en kwam het stuk toevallig tegen. Ik ken het stuk met strijkers maar deze uitvoering was met de piano en viool.

Na even gegoogled te hebben, kwam ik bij deze link uit! Het gaat om het Net 5 programma ‘So you think you can dance?’ waarin de muziek te horen is bij een item over een kandidate. Het fragment is te zien als je de onderstaande link kopieert en in de adresbalk van je browser plakt. Als je hem op 29:39 zet, begint het stuk, even verderop op 32.15 gaat hij nog even verder:

www.rtl.nl/components/shows/soyouthinkyoucandance/miMedia/2008/we…

Wie maakt me heel blij en kan het raadsel voor mij oplossen?

• elisabeth

Uhm die link doet het niet hoor.

Ook niet als ik heb kopieer en plak.

• Daniel

Ik ken nog wel een ander mooi stuk: Lacrimosa. Degene die dat heeft gecomponeerd moet wel een geweldig gevoel voor muziek hebben…..

• elisabeth

Yo Daniel *wink wink*

Dat is niet wat ie vraagt hè, stick to the topic :P

Maar de man achter Lacrimosa is idd een genie al zei die het zelf.

• Paul

Ik vind kroketten van de Febo ook erg lekker!

• rudi

Ik neem aan dat je die van Mozart bedoelt uit het Requiem. Wist je dat dat de laatste noten zijn die Mozart ooit geschreven heeft? Als je het stuk beluistert hoor je een ongelooflijke spanningsopbouw tot het moment dat Mozart sterft. In zijn laatste maten is hij bepaald al in een andere wereld aangekomen. Onbwaarschijnlijk mooi en spannend en hemels gecomponeerd.

• rudi

Kom op met die link. gegarandeerd dat ik weet wat het is.

• Paul

Nou, vertel….;-)

• rudi

Geen link dus???

• Paul

Jawel, die gaf ik toch al in mijn eerste post!?

http://www.rtl.nl/components/shows/soyouthinkyoucandance/miMedia/2008/week39/do20.194458.public.So_You_Think_You_Can_Dance_4.xml

Als je hem op 29:39 zet, begint het stuk en even verderop op 32.15 gaat hij nog even verder!