uitdaging voor scriptschrijvers

• Sabjuh

Offe… Vrouwenvleugel de musical…

• Martijn

Vorig jaar kwam de film Evening uit met o.a. Claire Danes en Meryl Streep. Gaat over iemand die vroeger zangeres was en er zitten hele mooie rollen in voor vrouwen, dus lijkt me perfect voor een musical.

• Piet

Ik vrees dat Polly de spijker op z'n kop staat. En dat geldt niet alleen voor P&P, maar voor de meeste van de ideeën, echt spectaculaire dingen gebeuren er niet in de verhalen. Vrouwen voeren of voerden te weinig oorlog, ondernemen te weinig grote avonturen waar een publiek geboeid een avond naar zal kijken.

Vrouwenvleugel, tja… we hebben al een vrouwengevangenis musical hè.

Ik zoek weer verder…

• Piet

Ik ga 'm zoeken

• Sabjuh

Een musical over vrouwen die een musical willen maken, maar niet terecht kunnen vanwege te weinig vrouwelijke rollen..;)

• Baud

Je hebt er zelfs twee. In Londen speelde twee jaar geleden een musicalversie van de TV-serie “Bad Girls”, een soort Engelse versie van Vrouwenvleugel.

En je hebt natuurlijk altijd nog The Witches of Eastwick met 3 belangrijke damesrollen en de hele reeks biomusicals: Evita, Elisabeth, Catharina, Camille, etc.

Ik herken het probleem overigens wel. Bij onze eigen musicals proberen we altijd zo veel mogelijk vrouwenrollen te schrijven, maar ja… je ontkomt er toch niet aan dat een groot deel van de mensheid ook uit mannen bestaat.Piet schreef:

>

> Ik vrees dat Polly de spijker op z'n kop staat. En dat geldt

> niet alleen voor P&P, maar voor de meeste van de ideeën, echt

> spectaculaire dingen gebeuren er niet in de verhalen. Vrouwen

> voeren of voerden te weinig oorlog, ondernemen te weinig

> grote avonturen waar een publiek geboeid een avond naar zal

> kijken.

> Vrouwenvleugel, tja… we hebben al een vrouwengevangenis

> musical hè.

>

> Ik zoek weer verder…

• wilma

Nine is natuurlijk ook Guido met heel veel vrouwen.

• Vinaigre

Over Jeanne d'Arc zou je volgens mij ook een mooie musical kunnen maken.

Vooral het slot kan een visueel spektakel worden als ze haar in de hens steken…

• wilma

Ik zal ff visueel maken als ik jouw bijdragen lees vinaigre bij dit topic: hahahahahahahahahahaha!

• Chantal

Rita Verdonk de ondergang?

Met mooie bijrollen voor Thieme, Verburg, Halsema en Kant.