Jamai in Les Mis

• Martijn

Dat gebeurt heel vaak in Nederland. Simone Kleinsma speelde na een tijdje alleen nog maar de weekenden in Mamma Mia, maar bleef toch 1e cast.

• Luuk

Ja maar Simone is het eerste jaar heel veel opgegaan. Pas aan het einde van de run heeft ze een stap terug gedaan.

Jamai is vanaf het begin weinig op..

• Joyce

Hoi,

Ik heb gehoord dat Jamai er op woensdag vaak wel is. Ik ben ook een keer op woensdag geweest en toen had ik hem ook. (Voor de critici onder ons, dat wil niet zeggen dat ik mijn stelling alleen daarop baseer.)

Ik ben gisteren geweest en toen had ik Pieter. Ik was heel benieuwd want ik had gehoord dat Pieter beter was/is dan Jamai. Nu ben ik geen fan van Jamai, maar ik moet toch echt zeggen dat hij de rol veel beter vertolkt. (Zowel de zang als het acteren zijn beter, maar dat is mijn mening.) Nu krijg ik commentaar, ik weet het….

• Karinne

nee hoor daarover krijg je van mij geen commentaar, ik zie en hoor ook liever Jamai , alleen ik ben ook op woensdag geweest en toen was hij er helaas niet.

Net als René van Kooten en Carlo Boszhard, helaas helaas.

Nu was Tony Neef (Jean Valjean) en moet zeggen het volume en de warme stem van René had hij echt niet en zat er een aantal keren ‘naast’.

Dus ik kan me de vraag echt wel voostellen als iemand toevallig weet wanneer hun favoriete musicalsterren spelen.

Veel plezier evengoed, want het is een dijk van een musical!!

Karinne

• IR

Ik twijfel niet over de kwaliteit van de andere Mariussen,maar ik heb erg veel respect voor Jamai. Hoe hij zich door een nare periode na Idols omhoog heeft gewerkt in de musicalwereld is erg knap. Ik geloof niet dat hij wordt gecast omdat hij Jamai is, maar gewoon omdat hij skills heeft. Hij zingt volgens mij altijd zuiver. Ben daarom erg benieuwd naar zijn vertolking van Marius

• Martje

Jamai schijnt om bepaalde redenen weinig te spelen. Wat die redenen zijn is, volkomen terecht, privé. Jamai is, wat je ook van hem on stage vindt, een hele harde werker dus het zal niet zonder reden zijn dat hij niet speelt.

Overigens vond ik Pieter ook helemaal top. Groot talent :)

• Dave

Prive redenen? Maak het effe…..

Als je minder dan de helft van de voorstellingen speelt hoor je geen eerste cast te zijn.

Ik zag laatst een interview met mensen van Broadway, daar zijn ze pas “dedicated” naar een show toe.

Zo vertelde Laura Bell Bundy dat ze vrijwel geen een show heeft gemist in Legally Blonde. Ook niet als ze ziek, moe, totaal uitgeteld, helemaal gebroken, niet lekker was, of als ze een bruiloft had, een verjaardag of zelfs een sterfgeval als het geen directe familie was.

En deze show is voor de hoofdrolspeelster pas slopend.

Dus het zal mij benieuwen wat die redenen van Jamai zijn.

Want het is nou niet bepaald een zware rol zoals Valjean bijvoorbeeld.

Als hij liever andere dingen doet naast de show moet hij dat zelf weten, maar plaats dan aub iemand anders in de rol als eerste cast.

• Martje

Heb het ook alleen maar gelezen ;). Het is inderdaad een beetje vreemd maar ach… als er een reden is zal die vast wel eens duidelijk worden.

• Vinaigre

Dit riekt naar weer een typisch staaltje volksverlakkerij van SE.

En Dave, jouw opmerking over de ‘dedication’ gaat overigens op voor alle Amerikanen en niet alleen de artiesten. Daar geldt nog steeds:

een dag niet gewerkt, is een dag geen geld.

Zouden ze hier ook moeten invoeren: loon naar prestatie.

• Polly

Maar dan komen we weer terug op de vorige discussie, hoeveel loon naar prestatie ;-)

Wordt er loon ingehouden als je vals zingt :P