Jamai in Les Mis

• Polly

De nominaties en uitreikingen zeggen niets over Jamai zelf, maar over de prestatie die Jamai neerzet in vergelijking met de andere bijrolspelers in musicals dit seizoen. Het zegt niets over of Jamai goed of slecht is, alleen dat zijn prestatie beter was dan Hajo Bruins in Ciske, René van Kooten in Into the Woods en William Spaaij in Fame.

Als Jamai heeft kunnen winnen van de andere genomineerden, hadden zijn understudies het zeker gekund.

• Margo

Dit bevestigt dus mijn opmerking over jouw stemmingmakerij. Heb ik het over de deskundige vragen van Wilma Nanninga gehad? En ik ben zeker geen blinde fan, ook geen bakvis overigens, mocht je dat soms denken.

Ik ben iemand die er niet tegen kan als een persoon zo wordt neergesabeld door iemand die kennelijk een hekel heeft aan Jamai. (Lees al je eigen posts over Jamai maar eens na! Daar lustten de honden geen brood van!)

En wat zijn deeltijdbaan als Marius betreft: niemand weet wat de reden is dus kun je daar nog geen oordeel over vellen. Er zal heus wel een gegronde reden zijn!

• Margo

Dan vraag ik mij af waarom zij geen 1e cast zijn, ze hebben zich dan niet genoeg in de picture gespeeld naar mijn mening.

Daarmee zeg ik niet dat de understudy's niet goed zijn, het is eerder een kwestie van persoonlijke voorkeur.

• Vinaigre

Ik wil een kleine nuance aanbrengen, Polly…

Jij schreef: ‘alleen dat zijn prestatie beter was dan’, ik denk dat ‘zijn prestatie beter werd gevonden’ meer op z'n plaats. En dan ook nog: Jamai beter dan René van Kooten??? Volgens mij kun je daar ook je vraagtekens bij zetten.

• Polly

Ga me je nou vertellen dat je gelooft dat naamsbekendheid niets te maken heeft met casting?

• Margo

Nee hoor, dat wil ik niet beweren, het is een commercieel bedrijf. Maar aan die naamsbekendheid zul je zelf ook moeten werken en jezelf dus in de kijkerd moeten spelen!

De mensen die nu bekend zijn, zijn niet met naamsbekendheid geboren!

• Meja

Dat vind ik een vreemde motivatie, Margo! Wat je zegt, klopt niet!

Als Jamai bekend is en een (misschien betere) onbekende acteur niet op het moment dat er een Marius gekozen wordt, hoe kun je dan verwachten dat de onbekende acteur zich meer in de kijker speelt dan hij op dat moment al doet?

• Margo Kouwenberg

Ik bedoelde niet in de kijkerd spelen van het grote publiek maar voor de castingcommissie, maar volgens mij had je dat wel door…..

Kijk maar naar Freek Bartels: nog niet afgestudeerd en al 'n rol in “Into the woods” en een hele mooie bijrol in “Les Miserables”. Dus het is echt wel mogelijk: als je een groot talent bent en je hebt een goede performance dan word ook die (nog) onbekende musicalartiest gekozen.

• Tim

In de ‘kijker’, niet ‘kijkerd’.

Freek is een zeldzaam voorbeeld van onbekende talenten die groot worden ‘gemaakt’.

• Meja

Sorry, maar in de praktijk blijkt helaas dat iemand die beter is vaak uiteindelijk toch het onderspit delft en een misschien iets mindere kandidaat met een grotere naam wordt uitgekozen! Hier zijn tal van voorbeelden van! Joop van den Ende zelf heeft dit overigens ook een keer eerlijk toegegeven in een tv programma!