Tekst One in NL

• Tommie

Ja precies! Jammer is dat.. ik heb zelf een muziektheater opleiding gedaan maar ik ben na twee jaar gestopt omdat ik het frustrerend vond hoe ze mijn stem wilden vormen. Ik kon mijn eigen creative ei niet kwijt omdat ik altijd op een geforceerde manier moest zingen. Aan het begin van de opleiding had iedereen een uniek stemgeluid maar ik merkte dat iedereen opeens hetzelfde (probeerde) te zingen. Ik vond het echt een soort fabriek. Een opleiding vol met wannabe's zonder eigen identiteit. Alle meiden leerden bijvoorbeeld belten, terwijl dat bij sommige totaal niet klonk, maar ja.. het is de norm! Ik vind dat je uit je eigen zangstem de sterke punten moet halen en dat je die moet perfectioneren ipv al die technieken die niet bij je passen aan te leren waardoor je echte aangeboren talent wordt onderdrukt.

• Polly

Je hebt helemaal gelijk over de opleidingen, ik vond zelf dat de meiden ook allemaal op elkaar begonnen te lijken, pas na een paar maanden zag ik wie wie was :P

Even een vraag, René van Kooten's falset klinkt nergens naar, past totaal niet bij zijn stem. Als ie verder de ideale Valjean is, moet ie de rol dan wel krijgen, moet “Bring Him Home” dan omgeschreven worden of is het dan jammer maar helaas ‘don’t call us, we call you'

• Dave

Gelijk heb je, het behoud van je identiteit is belangrijker, en ik vraag me sowieso af wanneer ze gestopt zijn met het kijken van iemands eigen talent en pure stem. Want uiteindelijk werkt dat toch beter, Kijk naar Casey en Kerry.

• Mo

Nou, mijn man haakte direct af toen ie die poppenstemmetjes uit Avenue Q hoorde. Die musical wil ie dus echt niet zien.

• Mo

Interessant hoe mijn vraag naar een tekst hier eindigt in een boeiende discussie over diverse onderwerpen!

Het prikbord op zijn best :-)

• Mo

Dat decollete is zeker voor het rijm. Dat vind ik niet bepaald mooi in die tekst.