Uitmarkt Musical sing-a-long

• Lucas

Jongens, wat een reacties :D

Veel van de musicals zijn nog (lang) niet begonnen met repeteren. Dat betekent dat ze één a twee dagen tussen hun andere werk door hiervoor hebben gerepeteerd. Je kan verwachten dat mensen robots zijn en alles zo uit de mouw schudden, of je kan je realiseren dat zij ook gewoon de tijd nodig hebben om in hun personages te groeien. Het verhaal van 50 a 60 euro gaat niet op. Het was gratis. Met een reden.

• Mo

Laat ik ook nog een duit in het zakje doen ofschoon ik niet alles gezien heb (toevallig met zappen in het programma terecht gekomen. We dachten eerst dat het niet zo interessant zou zijn (niet geheel onterecht overigens).

Allereerst: ik wens oprecht dat Frits Sissing vervangen word bij Op zoek naar Jospeh door Carlo Boshard. Alleen hij kan enigszins in de schoenen van Graham Norton staan. Sissing heeft geen show-uitstraling. Laat ie lekker actualiteiten e.d. gaan doen.

Pia: zang was goed, maar het is duidelijk dat ze nog aan die rol moet gaan werken want voor mij was ze nog geen Norma. Ik verwacht veel meer van haar na een repetitieperiode. De grandeur, arrogantie en waanzin zijn nog niet aanwezig. Maar die zijn er straks vast wel.

Cabaret: ik kijk uit naar Ellen Evers maar vrees de prestatie van die ronduit vals zingende Sven Ratzke.

HSM: volkomen gemiscast in de hoofdrollen. Zelfs als ik met ouberogen kijk kan dit niet leuk worden. De zang is onder elk niveau en de hoodrolspelers zijn niet leuk om naar te kijken. Die Gabriela ziet er veel te oud uit voor die rol en heeft ook niks leuks en guitigs zoals die in de film. Dit kan niet anders dan gaan floppen.

De drie dames in Mamma Mia: tja, zang bijzonder matig met als dieptepunt Chantal die vreselijk vals stond te zingen hier en daar. Renee was nog de sterkste maar zij sloeg hier en daar de hoge noten over.

Algehele indruk; voor een sing-along zaten er wel erg veel liedjes in die niet mee te zingen waren. Noem het dan de musicalpresentatie van het nieuwe seizoen.

Bij Les Mis viel me op dat René van Kooten wat dun en nasaal klonk. Mijn kijkgezelschap (Polly) riep direct dat ze dat al tijden zegt (en heeft dus gelijk).

Presentatie van Chantal trouwens heel soepel en leuk! Ze gaat absoluut vooruit op dit vlak.

• BlonTje

OMG Frits vervangen door Carlo ???? alstublieft niet !!! pfffff ik snap niet goed wat jullie tegen Frits hebben, zouden jullie het beter kunnen ???? Geef die man een kans want zo slecht doet hij het niet.

• Tommie

“De grandeur, arrogantie en waanzin zijn nog niet aanwezig.”

Als iemand arrogantie uitstraalt is het Pia wel! Dat is haar handelsmerk! Het is niet voor niets dat ze altijd aangenomen wordt voor zulk soort rollen (Velma, Milady de Winter, Sally Bowles etc). Maar ja, dit was een sing-a-long dus dan moet het ook niet te dramatisch zijn vind ik, ze droeg ook niet de kleding en de over-the-top make-up van Norma Desmond.. en dat maakt veel verschil.

Ik vind Frits ook niet zo erg als jij. Misschien komt het doordat je hem kent van ander soort programma's, dan blijf je hem associëren met Opsporing Verzocht bijvoorbeeld. Ik heb die associatie totaal niet meer. Ik vind hem prima presenteren, gewoon ontspannen en lekker familiair. Carlo hoef ik echt niet als presentator van dit programma hoor, hij eist alle aandacht op! Ik vind Paul de Leeuw meer de Nederlandse Graham Norton.. en.. tadaaa! Daar is Paul! ;) Hij zal wel voor de nodige hilariteit zorgen. Daarnaast is er ook nog eens een Willem Nijholt dus ik ben blij dat er iemand is die zorgt voor de rust en overzichtelijkheid in het programma. ;)

• Mo

Ik zat echt op het puntje van mijn stoel omdat ik verwachtte dat Pia nog groter in zou zetten dan gewoonlijk, maar het had voor mij een hoog Elisabeth-gehalte. Norma moet groter dan het filmscherm zijn. Maar ik reken erop dat La Douwes dat zonder moeite gaat neerzetten en ik verheug me er dik op.

Ik mis het Graham Norton-gehalte zo in onze Op zoek naar-serie. Maar ALW is inderdaad veel bescheidener dan Willem, dus misschien heb je wel gelijk en is het fijn dat Frits een presentator is die wat minder de aandacht naar zich toetrekt. Ik ken Frits trouwens uit geen enkel programma. Opsporing gezocht heb ik nog nooit gezien. Niet mijn ding.

Wat ik aan Graham erg leuk vind, zijn die valse sneren. Gelukkig hebben we Vinaigre nog!

• just me

Ik kan mij alleen maar aansluiten op hetgeen hierboven al is gezegd, Ik vond het echt bar slecht en zeker geen reclame voor de musicals van aankomend jaar. En een enkel vals nootje wordt hieronder genoemd, ik geloof dat het eerder andersom is. Een zuiver nootje was zeldzaam.

Ik vond en vind het een grote blamage en ik houd het geld dit jaar lekker in the pocket;)

• Gust

Het viel me op dat John er niet was bij het blokje van Joseph. Ik telde er maar 9, of heb ik het nou zo verkeerd gezien?

• Huile

Hij was (is?) op huwelijksreis.