Laat ik ook nog een duit in het zakje doen ofschoon ik niet alles gezien heb (toevallig met zappen in het programma terecht gekomen. We dachten eerst dat het niet zo interessant zou zijn (niet geheel onterecht overigens).
Allereerst: ik wens oprecht dat Frits Sissing vervangen word bij Op zoek naar Jospeh door Carlo Boshard. Alleen hij kan enigszins in de schoenen van Graham Norton staan. Sissing heeft geen show-uitstraling. Laat ie lekker actualiteiten e.d. gaan doen.
Pia: zang was goed, maar het is duidelijk dat ze nog aan die rol moet gaan werken want voor mij was ze nog geen Norma. Ik verwacht veel meer van haar na een repetitieperiode. De grandeur, arrogantie en waanzin zijn nog niet aanwezig. Maar die zijn er straks vast wel.
Cabaret: ik kijk uit naar Ellen Evers maar vrees de prestatie van die ronduit vals zingende Sven Ratzke.
HSM: volkomen gemiscast in de hoofdrollen. Zelfs als ik met ouberogen kijk kan dit niet leuk worden. De zang is onder elk niveau en de hoodrolspelers zijn niet leuk om naar te kijken. Die Gabriela ziet er veel te oud uit voor die rol en heeft ook niks leuks en guitigs zoals die in de film. Dit kan niet anders dan gaan floppen.
De drie dames in Mamma Mia: tja, zang bijzonder matig met als dieptepunt Chantal die vreselijk vals stond te zingen hier en daar. Renee was nog de sterkste maar zij sloeg hier en daar de hoge noten over.
Algehele indruk; voor een sing-along zaten er wel erg veel liedjes in die niet mee te zingen waren. Noem het dan de musicalpresentatie van het nieuwe seizoen.
Bij Les Mis viel me op dat René van Kooten wat dun en nasaal klonk. Mijn kijkgezelschap (Polly) riep direct dat ze dat al tijden zegt (en heeft dus gelijk).
Presentatie van Chantal trouwens heel soepel en leuk! Ze gaat absoluut vooruit op dit vlak.