Aflevering 1 Joseph

• Martijn

Mijn mening over vanavond:

Roy: Kwam een stuk mannelijker over dan ik tot nu van hem heb gezien. Prima gezongen en spel was ook goed. Het nummer blijft helaas slecht.

Freek: Niet de rockstem die bij dit nummer toch wel nodig is vind ik. Buiten dat goed gezongen. Vind hem alleen vrij arrogant overkomen.

Remko: Preachtig gezongen, maar niet interessant om naar te kijken. Moet dus werken aan zijn spel.

Adriaan: Duidelijk een amateur. Erg overdreven geacteerd, bijna melodrama. Zang ook niet goed.

Hein: Ik weet dat hij veel beter kan zingen. Ik vond het wel mooi klein gehouden, maar weet dat hij beter kan.

Robbert: Echt zo'n typisch leeg schownummer. In geen enkel opzicht bijzonder gedaan.

Mathijs: Mooi gezongen en gespeeld. Helaas vreselijke Engelse uitspraak.

Robin: Leuk gedaan. Spel was goed, zang een stuk minder.

Baer: Mooi gezongen, af een toe iets te overdreven gearticuleerd. Vind alleen dat hij een vrezelijke lege uitstraling heeft.

Amir: Heeft me qua zang verast. Vind hem alleen een nare uitstraling hebben. De charme waar de jury het over had zag ik echt niet.

John: Mooi gedaan. Lekker gezongen.

Wat mij betreft staan Adriaan en Robbert in de Sing Off en gaat Robbert naar huis, omdat hij totaal niks met het nummer heeft gedaan.

• Martijn

Nog vergeten te zeggen. Het stemmen gaat niet eerlijk! De lijnen waren al open toen nog niet alle kandidaten bekend waren.

• Huile

Tja, dat schijnt tegenwoordig nooit meer mee te spelen. Andere shows (van RTL, SBS en publieken) doen hetzelfde: vanaf het begin de lijnen open, om maar zoveel mogelijk smsjes (lees geld) binnen te halen.

• Huile

Eén ding geloof ik wel: het tellen van het aantal stemmen van het publiek gaat eerlijk. Met een BBC-fraude zaak in hun achterhoofd gaan ze daar geen risico mee lopen. De sing-off escape is er niet voor niets.

• Vinaigre

Ik vond er maar vier echt uitspringen vanavond en dat waren Freek, Remko, Matthijs en John. Van de rest was ik niet echt kapot. Robin had wel een leuke act beweegt erg goed maar ik vind hem vocaal erg vlak. Robberts liedje was vocaal weinig uitdagend, daar kun je dus niks mee. Hein heeft een draak van een nummer mooi uitgevoerd maar boeide me niet. te lief en te netjes nar mijn zin. Amir vind ik gewoon te jong. En heeft ook een beetje de gelaatstrekken van Jerommeke. Roy had een mooie energie maar ik vind hem vocaal niet zo sterk. En dan Adriaan en Baer, leuk voor die jongens dat ze mee mogen doen maar ik vind dat ze allebei niets te zoeken hebben in deze competitie. Zonde dat betere artiesten hebben moeten wijken voor deze twee jongens.

• Imara

Ik ben hele HELEMAAL met je eens Vinaigre. Die vier sprongen er voor mij ook uit. Hein vond ik opzich ook wel goed, maar niet echt een type voor joseph

• Sophie

Grappig… heb ik een andere show gezien? Ik zag Matthijs als mogelijke sing off kandidaat!! Valse noten, erg veel valse lucht, onverstaanbaar…. nee, ik ben niet enthousiast…. Verder wel grotendeels eens!

• Meja

Was ook niet kapot van die Matthijs!

Mijn favorieten zijn toch de drie beste zangers van het stel: Remko Harms, John Vooijs en Freek Bartels. Ik vind alleen Remko's uitstraling erg arrogant, zeker hoe hij soms kijkt. Maar dat zou heel erg goed onzekerheid kunnen zijn!

Die Amir vind ik trouwens ONGELOOFLIJK LIEF!!!! Ook zo schattig hoe hij Paul een handkusje gaf aan het eind. Die zou ons allemaal nog behoorlijk kunnen gaan verrassen! Ik ben in ieder geval fan ;-)

Robin's zang was trouwens erg vals en vind het lied ook een vreemde keuze voor een eerste uitzending!

Adriaan zal heel erg hard moeten gaan studeren om het niveau een beetje op te krikken. Vind zijn persoonlijkheid en uitstraling leuk maar hij heeft zijn leeftijd niet mee. Amir is 8 jaar jonger dan hij maar is vocaal nog sterker!

• Huile

Het jong zijn van Amir stoort me in het geheel niet. Hij oogt wat mij betreft in elk geval ouder dan 18 en als hij leert acteren (want daar ben ik nog niet van overtuigd) dan kan hij ver komen. Ik zie hem verder komen dan Roy, Robin en Hein.

• Tommie

Ik ben het met Martijn eens!

Freek zingt prima hoor, maar wat mij betreft veeel te geschoold en te gekunsteld.. Zelfs zijn blikken vond ik ingestudeerd overkomen. Zijn performance kwam gewoon niet bij me naar binnen omdat het niet “echt” voelde..

Op dit moment is Amir mijn Joseph omdat hij echt iets puurs en charmants over zich heeft.. Hij heeft ‘Your Song’ echt heel mooi gezongen. Ik vind het lied normaal gesproken weinig toevoegen en echt zo'n #1 karaoke hit, maar bij Amir realiseerde ik me weer hoe mooi het lied eigenlijk is. Hij bracht het lied weer tot leven voor mij. Hoe hij dat lied daar zong vond ik echt klasse. Natuurlijk en onbevangen, zonder aangeleerde maniertjes.. ik was oprecht blij verrast.

Ik snapte niet dat Pia en Erwin zo voor Mathijs waren zeg! Ik vond zijn optreden helemaal niet zo goed! Ik vond hem een van de mindere. Hij had behoorlijk wat valse noten en zijn vibrato was ook niet helemaal onder controle. Verder vind ik hem qua uitstraling echt zo'n C&A-boy…

Robin zong ook niet overal even zuiver en zijn stemklank is ook een beetje binnensmonds, maar hij heeft wel een vrolijke kop. :)

John zong prima! Alleen vond ik dit lied niet helemaal geschikt voor een auditie voor Joseph omdat deze rol totaal niet zulke nummers heeft met hoge geknepen noten. Maar John is wel geknipt voor dit lied. Zijn stem is licht en flexibel. Maar of de ideale Joseph dat nodig heeft? Joseph's zangpartijen zijn juist warm, vol en ontspannen. Is John's stem niet te licht voor Joseph? Ik ben benieuwd naar zijn liedkeuze voor volgende week. :)

Adriaan: wat mij betreft hoorde hij in de sing-off te staan, niet Roy! Dit was echt amateur niveau inderdaad. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.. hoe is het mogelijk dat de jury in hem een Joseph zag..