Aflevering 1 Joseph

• Leonie

Ik vond Matthijs wel goed. Qua zang sprongen wat mij betreft ook Freek, John en Remko eruit, maar net wat eerder is gezegd vond ik Remko qua zang goed maar stond er verder maar bij, moet daar idd aan gaan werken. Roy had van mij niet in de sing off gemoeten, maar Adriaan.

• Dave

Helemaal mee eens Meja!

Roy: Vond ik wel aardig, fris optreden, energiek, qua zang nog niet optimaal maar mooie stem, komt zeer natuurlijk over. Maar moet nog flink ontwikkelen.

Freek: Wat Freek betreft ben ik het alleen niet met je eens, want ik vond het zeer gekunsteld overkomen. Veel te geforceerd, Bill van Dijk achtig. Gekwelde blik in de verte, arm naar voren, en kaasrasp vibreren maar.

Bezeten uitdrukking.

Er zit totaal niets natuurlijks aan, niets komt van binnenuit.

Alles is tot in den treure geoefend voor de spiegel thuis. Alles is bedacht en zichzelf aangeleerd. Ik kreeg het er benauwd van.

Ik hoop dat hij heel veel dingen in een korte tijd af kan leren.

Er waren 3 hele korte momentjes in zijn optreden waar ik in een deel van een woord even zijn echte stem dacht te horen. Volgens mij zit er onder al die trucjes, geforceerde klanken, opgezette stemmetjes en bezeten blikken best een mooi natuurlijk geluid.

Remko: Prachtig gezongen, maar niet interessant om naar te kijken. Uitstraling van een zak aardappelen.

Adriaan: Niet acceptabel. Plaatsvervangende schaamte.

Zang zeer onder de maat, grote bambi ogen opzetten en wereldvreemd rondkijken met een trillende stem.

Hein: Leuk gedaan, maar geen Joseph. Hij draait toch al flink wat jaren mee in de musicalwereld? Waarom blijft zijn zang dan zo steken? Het is netjes hoor, maar zo truttig en bedeesd en oppervlakkig. Het komt er nooit lekker uit.

Robbert: Kwam niet uit de verf met het nummer. Ik snap dat hij niet is blijven hangen bij het publiek, niks bijzonders verder. Al vind ik dat er anderen eerder uit hadden gemogen.

Ik heb het idee dat ze hem er toch alleen maar bij hebben gevraagd omdat ze Hein wilden hebben en het anders niet konden maken omdat Robbert eigenlijk 11de was.

Hein, Matthijs en Robin zitten sowieso al in het ensemble van de show, dus 2 van hen moeten understudy worden, net zoals Marjolein en Anne vorig jaar, die niet eens 2e werden in de liveshows.

Mathijs: Vreselijk. Hij leverde een wanprestatie. Onzeker, ongecontroleerd, amateuristisch, overdreven, haperend, totaal de plank misgeslagen.

Daarnaast is hij veel te gestyled voor Joseph, haartjes in de plooi, schoentjes die bij zijn riem passen, overhemd aan 1 kant eruit. Hij kan beter model gaan staan voor de Wehkamp, maar passievol performen is er niet bij. Ik had verwacht dat hij in de singoff zou zitten. Dit niveau verwacht je bij een amateurvereniging.

Adriaan, Robin en Matthijs waren het dieptepunt van de avond.

Robin: Niet goed. Wat een vreemde opgezette stem!

Een soort Kermit de kikker toeter geluid. Bijna niet 1 noot in het lied werd goed gezongen. Alles zat ernaast, veelal erboven. Allemaal maniertjes. Schokkend.

Baer: Die vind ik niets bijzonders. Op zich wel een mooie stem, maar lege uitstraling, ietwat aan de slome kant en totaal geen passie.

Amir: Vond ik de verrassing van de avond. Prachtige stem.

Goede uitstraling voor Joseph. Aan de ene kant ontwapenend en lief, aan de andere kant beetje ondeugend. Mooi ontspannen geluid, maar wel met passie.

Ik ben zeer benieuwd naar meer van deze jongen.

John: Mooi gedaan. Lekker gezongen. Lekker rauw stemgeluid.

Sommige nootjes zaten er niet helemaal op, maar dat was bij vrijwel iedereen.

Ik stoorde mij eraan dat daar wat van gezegd werd bij de jury, terwijl John's optreden 10 X beter was dan dat van bijvoorbeeld Adriaan en Robin. En daar werd niets gezegd van valse nootjes? Waarom? Vreemd.

• Mo

Je schreef al eerder dat je Mathijs goed vond. Ik hoorde ‘m langs alle note zwabberen en de noot slechts zelden raken. Ik vind ’m een interesante verschijning maar hoop wel dat ie kan zingen zodra hij zijn zenuwen onder controle krijgt.

• Mo

Wij hebben blijkbaar dezelfde show gezien, Sophie!

• Dave

Hier sluit ik me volledig bij aan!!!!!

Goed beschreven, ik zal je zeggen, ik heb jouw post niet eens gelezen voordat ik mijn reactie plaatste. Bizar.

Wat je zegt over Matthijs, Robin, Freek en Amir kon ik het niet meer mee eens zijn.

Wat vond je van de anderen? Hein bijvoorbeeld? En Remko?

Interessant wat je zegt over John.

Hij is eigenlijk een van mijn favorieten, maar wat hij allemaal laat zien en kan (wat zeer knap is), is totaal niet nodig voor de rol van Joseph.

De liedjes zijn vrij suf en kinderlijk en degene die Joseph wordt hoeft dat allemaal niet te kunnen.

En Adriaan had er inderdaad uit gemoeten.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

• IR

De grote fout die ze hebben gemaakt bij Adriaan, is dat ze dachten dat dit een ‘ongeslepen diamant’ is. Dat is dus incorrect, hij is al geslepen, alleen hij kan niet beter. Ik heb hem in meerdere amateurproducties gezien (van Triade) en daar deed hij (zo'n 5 jaar geleden) precies hetzelfde als dat hij nu doet. HIj heeft al veel zangles gehad, maar dit is zijn top. Vind het heel leuk voor hem dat hij meedoet, maar hij is hier uiteraard niet op zijn plaats. Zal wel veel smsende vrienden hebben.

• Luuk

Ik wil alleen even zeggen dat je geen opmerkingen kan maken over de kleding keus, styling en overige uiterlijk dingetjes. De jongens worden namelijk van top tot teen aangekleed.. Zit weinig eigen inbreng bij. Oke oke ze kiezen het setje dat ze zelf het leukste vinden, maar alle dingetjes en matchende riempjes bij de schoentjes is allemaal bedacht door een stylist!

Ook de act met de choreografie is niet door hunzelf bedacht. Dus ook daar kan je ze weinig op afrekenen..

Uitstraling en stem, tja daar moeten ze het toch echt van zichzelf hebben!

• Vinaigre

Helemaal waar, Luuk. De jongens kunnen er niks aan doen maar je kunt wel je kanttekeningen plaatsen bij de stylistes die dit uitgezocht hebben. De kleding die Remko aan moest was gewoon rampzalig. Het leek wel of hij op de bus stond te wachten ipv dat hij op de buhne stond. Ik had wat kleding betreft liever een meer showy appraoch gezien. Overigens had Frits voor het eerst een kostuum aan dat WEL goed bij hem paste. Die Graham Norton-kopietjes staan hem voor geen meter. Nou nog een andere kop en presentatie…

Wat kleding betreft liet Pia ze lekker rollen… een beetje Denise Van Outen-stijl, ordi-chic dus. Alleen vond ik haar gekoketeer met haar ‘single’ zijn een beetje storend worden aan het eind van het programma.

Een keer het desperate horny vrouwtje spelen is best leuk maar er lag nou wel heel erg de nadruk op. Laten we het er maar op houden dat het opspelende hormonen waren of misschien wel een naderende overgang.

Erwin ziet er qua kleding altijd goed uit… daar valt niks op af te dingen en gelukkig kwam hij in deze aflevering niet zo heel veel aan het woord.

Paul kwam volgens mij net uit de sportschool met z'n witte tennisshoes. Ik heb niks tegen sneakers maar voor een programma als dit had hij qua kleding wel iets meer z'n best mogen… daarentegen vind ik het geweldig hoe hij zich als jurylid profileert. Alleen werd z'n geschreeuw aan het eind door Erwin niet zo heel erg op prijs gesteld volgens mij.

• Huile

Ik dacht gisterenavond hetzelfde Vin, wat betreft Frits zijn kleding. Ik ga bijna denken dat deze pagina's (vorig jaar) ook door Frits zijn gelezen. Satin is zóóóó British!

Het is dat Paul een vent heeft, anders zou hij waarschijnlijk samen met Pia om de haverklap van zijn fauteuil afglijden!

• rudi

Pia….ze zag(en) er geweldig uit.