Helemaal mee eens Meja!
Roy: Vond ik wel aardig, fris optreden, energiek, qua zang nog niet optimaal maar mooie stem, komt zeer natuurlijk over. Maar moet nog flink ontwikkelen.
Freek: Wat Freek betreft ben ik het alleen niet met je eens, want ik vond het zeer gekunsteld overkomen. Veel te geforceerd, Bill van Dijk achtig. Gekwelde blik in de verte, arm naar voren, en kaasrasp vibreren maar.
Bezeten uitdrukking.
Er zit totaal niets natuurlijks aan, niets komt van binnenuit.
Alles is tot in den treure geoefend voor de spiegel thuis. Alles is bedacht en zichzelf aangeleerd. Ik kreeg het er benauwd van.
Ik hoop dat hij heel veel dingen in een korte tijd af kan leren.
Er waren 3 hele korte momentjes in zijn optreden waar ik in een deel van een woord even zijn echte stem dacht te horen. Volgens mij zit er onder al die trucjes, geforceerde klanken, opgezette stemmetjes en bezeten blikken best een mooi natuurlijk geluid.
Remko: Prachtig gezongen, maar niet interessant om naar te kijken. Uitstraling van een zak aardappelen.
Adriaan: Niet acceptabel. Plaatsvervangende schaamte.
Zang zeer onder de maat, grote bambi ogen opzetten en wereldvreemd rondkijken met een trillende stem.
Hein: Leuk gedaan, maar geen Joseph. Hij draait toch al flink wat jaren mee in de musicalwereld? Waarom blijft zijn zang dan zo steken? Het is netjes hoor, maar zo truttig en bedeesd en oppervlakkig. Het komt er nooit lekker uit.
Robbert: Kwam niet uit de verf met het nummer. Ik snap dat hij niet is blijven hangen bij het publiek, niks bijzonders verder. Al vind ik dat er anderen eerder uit hadden gemogen.
Ik heb het idee dat ze hem er toch alleen maar bij hebben gevraagd omdat ze Hein wilden hebben en het anders niet konden maken omdat Robbert eigenlijk 11de was.
Hein, Matthijs en Robin zitten sowieso al in het ensemble van de show, dus 2 van hen moeten understudy worden, net zoals Marjolein en Anne vorig jaar, die niet eens 2e werden in de liveshows.
Mathijs: Vreselijk. Hij leverde een wanprestatie. Onzeker, ongecontroleerd, amateuristisch, overdreven, haperend, totaal de plank misgeslagen.
Daarnaast is hij veel te gestyled voor Joseph, haartjes in de plooi, schoentjes die bij zijn riem passen, overhemd aan 1 kant eruit. Hij kan beter model gaan staan voor de Wehkamp, maar passievol performen is er niet bij. Ik had verwacht dat hij in de singoff zou zitten. Dit niveau verwacht je bij een amateurvereniging.
Adriaan, Robin en Matthijs waren het dieptepunt van de avond.
Robin: Niet goed. Wat een vreemde opgezette stem!
Een soort Kermit de kikker toeter geluid. Bijna niet 1 noot in het lied werd goed gezongen. Alles zat ernaast, veelal erboven. Allemaal maniertjes. Schokkend.
Baer: Die vind ik niets bijzonders. Op zich wel een mooie stem, maar lege uitstraling, ietwat aan de slome kant en totaal geen passie.
Amir: Vond ik de verrassing van de avond. Prachtige stem.
Goede uitstraling voor Joseph. Aan de ene kant ontwapenend en lief, aan de andere kant beetje ondeugend. Mooi ontspannen geluid, maar wel met passie.
Ik ben zeer benieuwd naar meer van deze jongen.
John: Mooi gedaan. Lekker gezongen. Lekker rauw stemgeluid.
Sommige nootjes zaten er niet helemaal op, maar dat was bij vrijwel iedereen.
Ik stoorde mij eraan dat daar wat van gezegd werd bij de jury, terwijl John's optreden 10 X beter was dan dat van bijvoorbeeld Adriaan en Robin. En daar werd niets gezegd van valse nootjes? Waarom? Vreemd.