Wat is er mis met een nieuwe bewerking? Dat gebeurt bijna altijd in de theaterwereld.
Jeetje, mensen stellen zich aan..
als Jim zo ‘erg’ is, waarom draaide grease & fame dan op 93,5%(zaal)?
Hij is goed, dat is gewoon zo.
En als iemand een contract heeft blijft die gene gewoon door gaan hoor, de AH betaalt jouw salaris ook niet door als je stopt met je vakantiebaantje..
Weet iemand of er ook audities komen?
“Hij is goed, dat is gewoon zo” ?????????
Dat is natuurlijk niet zo, hij is bekend, dat is wel zo.
Het is nu helaas eenmaal zo dat mensen willen kijken naar mensen die ze al kennen van tv. En theaters boeken alleen een productie als er bekende namen meedoen.
Dat is ook de reden dat door Op zoek naar….( Maria, Joseph, Toto (lijkt mij dan weer leuk, honden zoeken voor The Wizz) belangrijk zijn voor producenten. Zo kunnen ze de mensen die ook echt iets kunnen bekend maken en daar publiek mee trekken. Sterren worden echt gemaakt.
Ik denk omdat de stukken van Shakespeare uit de zestiende eeuw komen en daardoor voor regisseurs en producenten heel interessant om ze in een modern jasje te steken en daarmee onder andere het tijdloze en universele van de thema's te benadrukken!
Musical is vergeleken met toneel natuurlijk een piepjonge kunstvorm en daarom minder uitdagend en ‘zinvol’ ze in een nieuw jasje te steken. Veel stukken spelen zich dan ook af in het nu en bij musicals die zich in een andere tijd afspelen is dat natuurlijk heel bewust gedaan en daarom KUN je ze meestal dus niet in een modern jasje steken. Het enige voorbeeld wat ik me zo kan bedenken is de 2000 versie van Jesus Christ Superstar; een echt hippymusical in een jaren ‘90/’00 jasje en dat was een VRESELIJK slecht idee!!
Dan had je afgelopen jaar naar Broadway moeten gaan, daar was een “aangepaste versie” te zien. Deze is dan ook jammerlijk geflopt.
Leuk hoor, dat sommige creatives willen laten zien dat ze dingen willen veranderen. Maar het publiek is niet gek en verwacht de productie te zien die ze kennen en waar ze al jaren zo van houden. Iets is niet voor niets succesvol op de manier waarop het is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?