Geef die rol toch gewoon aan Freek’ in AD

• BlonTje

geloven jullie nu echt dat ze het 100% aan het publiek over laten?

• Jolien

Ik had gister zo'n gek gevoel, ik stem NOOOIT op shows of wat dan ook.

Ben al vanaf het eerste moment hartstikke weg van John, zn stem is super en ik geloof hem zelfs dwars door mn tv heen en krijg dan al rillingen.

Als hij de show speelt wil ik komen, en daarom heb ik gister 5 x op m gestemd… absurd gewoon..

• Huile

Jongens, kalm nu.

De percentages van de onderste vijf liggen heel dicht bij elkaar. Zeventig procent stemt op Freek, dus dan blijft er nog 30 procent om te verdelen over de andere vijf. Ieder zes procent. En dan is het gewoon toeval (of pech) als je net een paar smsjes te weinig hebt… iedere stem telt blijkbaar echt.

• elisabeth

Ja het is uiteraard een mening. Maar ik vind Freek zelfs erg angstaanjagend (in de letterlijke betekenis van het woord) zodra hij gaat zingen. En eerlijk gezegd heb ik nog niemand gehoord die dat niet ook vond. Maar goed ik en de andere waar ik de mening van ken weet zijn ook geen mensen die stemmen uitbrengen dus in dat op zicht zou het allemaal nog best kunnen kloppen.

Wat ik niet vind kloppen is dat Robin (overigens ook Roy, maar in mindere mate) er nog in zit. Het spijt me maar hij wordt op een voor mij onbegrijpelijke manier de hemel in geprezen door de jury. Terwijl ik geen enkele techniek zie. Nou wíl je dat ook niet zien. Maar bij hem is het storend dat hij, zo te horen, gewoon geen idee heeft wat hij aan het doen is qua zang. En (minder aan te leren ook) hij zingt gewoon regelmatig ronduit vals (sterker nog hij heeft pas 1 nr wel zuiver gezongen, (ain't that a kick in the head) z'n engelse uitspraak is dan weer niet fantastisch maar ok). Niet een beetje onzuiver, nee echt vals. En dat zou nog heel misschien te overzien zijn als hij me raakte, maar ook dat lukt hem ook niet. Roy lukt dan dan gelukkig wel íets meer.

Maar zeker qua zang is het echt te gek voor woorden dat een John en Amir in de sing-off staan. Ik begrijp best dat de rol van Joseph niet perse een heel erg goede zanger nodig heeft. Maar ik vind het toch niet meer dan normaal dat je als betalende musical bezoeker een hoofdrol speler krijgt te horen die niet vals zingt.

Al met al vind ik het niveau van de huidige kandidaten ronduit erbarmelijk vergeleken met de kandidaten in ‘Op zoek naar Evita’ (en zeker de 3 engelse programma's in dit format). Enig dat het mannen zijn waar we nu naar mogen kijken hoor, maar de dat weegt écht niet op tegen de irritatie van het lage niveau.

• Crientje82

Ja, als je ‘onze’ 5 Joseph's naast Lee Mead zou zetten

zouden ze er allemaal uitzien als amateur…

Lee is van een veel hoger niveau…

• Vinaigre

Een vergelijking tussen Lee en onze Jozefs is appels met peren vergelijken.

Dat is net zoiets als Real Madrid vergelijken met FC Bal Op Dak.

• Vinaigre

Dat John in de sing-off stond was zeker te gek voor woorden, maar Amir hoorde op voorhand al niet in dit programma thuis. Tijdens z'n ‘afscheidsnummer’ zakte hij finaal door de mand. Het was gewoon heel erg slecht gezongen. Amir is gisteren gewogen en veels te licht bevonden, dus terug naar waar hij thuishoort, bij de amateurs.

• Dave

Hier sluit ik me volledig bij aan.

• Daniel

Ik dacht dat je Amir-fan was, Dave?

• Dave

Ben ik ook, hoezo?