Geef die rol toch gewoon aan Freek’ in AD

• Miss Piggy

Triest dat wij in Nederland daar dan blijkbaar genoegen mee nemen… :(

• elisabeth

@Vinaigre: Ik ben ook niet van mening dat Amir fantastisch zou zijn hoor (hij is nog harstikke jong, je kan (in Nederland vooral) niet verwachten dat iemand dan fantastisch is). Maar ik vind over het algemeen dat hij wel beter zong dan Robin en eigenlijk ook dan Roy. En ik vind hem ook beter passen in de rol van Joseph dan zo juist genoemden.

Wat niet weg neemt dat hij het absoluut niet had moeten worden. Al was het maar omdat het nogal een risico is om iemand van een jonge leeftijd met erg weinig ervaring te casten voor de hoofdrol in zo'n grote productie.

• Rob

Of de Joseph's van het Nederlandse format niet zouden kunnen tippen aan Lee Mead valt nog te bezien wat mij betreft. Kijk voor de gein eens even zijn optreden van MAG 2008 terug. Die gozer zong echt kats vals! Dus, laat me niet lachen.

Dat John in de sing-off stond, meer dan terecht. Zijn ego begint tegen hem te werken. Ik zie gewoon 9 van de 10 keer dat het niet oprecht is. Althans, zo komt het over op tv. Dat getrek met die wenkbrauw van hem begint me meer dan de keel uit te hangen. Paul de Leeuw is de enige die hem door heeft. Ondanks zijn ‘vote’ voor John, merk je aan al zijn commentaren dat hij erachter probeert te komen waarom hij zo'n masker voor houdt. Zijn zang is echter wel fantastisch!

Robin moet qua zang nog veel zekerder worden, dat heeft tijd nodig. Nog niet klaar voor de hoofdrol. Dat hij Ché speelt in Evita?? Mijn mond viel open. Ik begreep ook meteen waarom hij met dat lied door de sing-off kwam. Willem Nijholt is volgens mij gevraagd hem zo lang mogelijk in de show te laten door Stage Entertainment, publiekstrekker voor straks…. Of Willem vindt hem echt geweldig, maar dan heeft hij echt een klap van de mallemolen gehad. Dat komisch talent waar hij het bij Robin over had, mij een raadsel. En hij knödelt veel teveel tijdens het zingen.

Amir eruit, meer dan logisch. Zong te vaak vals, kan niet met camera's omgaan en met alle respect: het is GEEN acteur. Hij kan zijn eigen persoon niet loslaten en in een personage duiken. Dat vergt echt een opleiding. School af maken en dan auditie doen voor een theateropleiding.

Roy doet het echt lekker. Hij gooit zich overal voor meer dan 100 procent in, qua stem weet hij het niet altijd even goed te plaatsen. Toch zingt hij niet vaak echt vals. Toch vraag ik me af of hij ook een personage kan spelen. Het blijft Roy die een liedje zingt. Qua dictie moet hij ook meer geven.

Matthijs, waarom zit die jongen nog in de shows??? Qua stem enorm zwak. Niet toonvast, te weinig techniek. Zijn stemkleur is wel echt prachtig. Maar de irritatie is deste groter, omdat hij niet weet hoe hij die moet gebruiken. Ik krijg iedere keer al keelpijn als ik naar die jongen kijk. Acteren blijft voor hem ook een hele kluif. Hij is iedere keer zoekende tijdens de live-shows. Tijdens het nummer zelfs. Die jongen moet impulsen leren volgen. Hij zet iets in, maar maakt het niet af. Ook een kwestie van ervaring.

Of je Freek nu geweldig vindt of niet, het is niet te ontkennen dat het een natuurtalent is. Hij is de enige die nog bijna nooit heeft vals gezongen. Hij heeft een klassieke scholing, maar het is zeker niet geforceerd. Hij weet vocaal waar hij mee bezig is. Zijn dictie is ook goed. Ieder woord is te verstaan. Acteren kan hij ook, alleen wat hij moet leren is om zichzelf te laten zien in volle kwetsbaarheid. Vaak wordt het een kunstje omdat het dan voor z'n gevoel te dichtbij komt. Maar hij weet wel waar hij mee bezig is, wat tekstbehandeling betreft.

Van alle jongens beweegt hij ook het meest soepel. Wat me verbaasd, als ik eraan denk dat Matthijs een dansacademie heeft gevolgd.

Mijn voorkeur is vrij duidelijk op te maken uit dit verhaal. Toch een pluim voor alle kandidaten. Presteren onder druk, tijdens een auditie of spelen van een show is al hard. Maar met camera's erbij, publiek in de zaal, kijkers thuis, een jury voor je neus, iedere week de druk om af te kunnen vallen. Knap hoor. Chapeau!

• Ria

John in de sing off. Niet te geloven!!!!! Hij hoort zeker bij de eerste twee. Maar wat een kanjer was hij naar Amir toe. Dit zegt genoeg!!!!

• Elisa

Hallo,

Ik lees dit net pas…dus vandaar een late reactie.

Mijn favoriet is Freek..Waarom?

-ik vind dat ie een goede stem heeft en zingt zuiver.

Dat kun je niet van iedereen zeggen. (Luister de liedjes

maar een terug met koptelefoon.)

- Freek is ook een van de enige, na mijn mening, die goed blijft

zingen tijdens het dansen.

John hebben we volgens mij nog niet zien dansen en zingen tegelijk.

- Hij heeft een geweldige expressie op zijn gezicht, je leest van

zijn gezicht af wat hij zingt. dat heeft ook niet iedereen. Dat

zie ik bij Roy bijv niet. bij hem leest ik alleen enthousiasme. Ook leuk!.

Maar niet als je een gevoelige akte moet spelen.

Ik vind dus dat Freek de goede combinatie heeft. Ook denk ik dat hij de productie kan dragen. Hij speelt nu min 5 keer per week.. en moet ook nog dit programma voorbereiden.

Daar heb ik recpect voor!

Maar goed….ieder zijn mening. Daar ben ik met van bewust.

• Just-fan

Lekker makkelijk zeg om iemand hier af te gaan kraken, maar ja beste stuurlui staan aan wal hé.

Freek is 21, net van school, moet nog veel leren, maar is een natuurtalent en dat vonden de juryleden zondag ook.

Laat iedereen toch eens in zijn waarde…….

En als je vind dat er te veel “bakvissen”op Freek stemmen, stem je toch lekker zelf, anders moet je niet zeuren.