Op zoek naar Joseph

• Dave

Ik ben voor John!!!

Freek was ook wel goed qua zang, iets minder geforceerd dan normaal maar ik vind hem zo'n afwezige, autistische blik hebben.

Aan het eind van “Vanmorgen vloog ze nog” dacht ik; Hallo? Is daar nog iemand? Is daar nog wat gaande in dat koppie? Totaal in zichzelf gekeerd en afwezig.

Hij heeft dus totaal geen contact met het publiek. Hij is zeer gesloten.

Anyone who had a heart van John vond ik fenomenaal. Zeer goed gezongen en gespeeld, een open, rakende uitstraling. Hij deelde het met het publiek.

Roy vind ik vertederend en ik was het eens met het jurycommentaar.

Robin vind ik niet goed genoeg qua stem. Die mag er van mij uit.

• Dave

Reacties Liveshow 7 dus.

• rudi

Ik vond Freek juist fenomenaal. Spatzuiver en dat ontbrak er bij de overige 3 nog wel eens aan ( ook bij John)

• Dave

Ok, even de optredens goed teruggekeken.

Freek zat er 3 keer flink naast. Heb je daar niets van meegekregen?

John 2 keer.

• rudi

Ik praat over onzuiver zingen. De andere 3 zaten continu aan de onzuivere kant. Freek had een paar slippertjes..maar niet continu. Onzuiver is overigens een zeer rekbaar begrip. De 1 heeft daar een beter gehoor voor dan de ander.

• BlonTje

Nou het moet gewoon John of Freek worden :)

• Me

Ok. Mijn reactie op liveshow 7:

Freek: Hij was inderdaad qua interpretatie nogal afwezig vanavond maar zong wel prachtig! Ik ken hem aardig, heb hem vaak horen zingen en elke keer valt me op dat zijn belt zo naar binnen gekeerd is. Heel vreemd.

Roy: Ben ik de enige die de toonsoort van New york, New York compleet verkeerd vond? Ze veranderen toonsoorten om de haverklap in dat programma dus waarom dit zo laag? Het nummer en Roy's stem kwam zo totaal niet uit de verf. Misschien heeft hij hoogtevrees? Verder vind ik hem inderdaad, zoals de jury ook zegt, een fantastische, natuurlijke uitstraling hebben!

Robin: Vanavond werd me wat duidelijk over Robin. Naast het feit dan dat zijn optreden elke keer weer gemaakt overkomt… Als hij zacht zingt, klopt het en is het een heerlijk geluid. Als hij volume probeert te maken schiet zijn klank z'n keel in en wordt het bijna een knödel. Opletten!!! Van mij mag hij eruit en opnieuw zangles gaan volgen…

John: Een prachtige vertolking van ‘Anyone..’ Het kan zeker nog meer (ik heb het in de laatste BCCserie door een vrouw indringender gezien) maar ach… ik had kippenvel…

Zijn ‘Nooit een acht’ was mooi maar een beetje onsamenhangend. Maar dat is meer kritiek op het format: liever minder jurygebrabbel (hoe zeer ik de meesten ook respecteer) en langere optredens!

Al met al: John en Freek zeker door. Robin eruit! Roy is een zeer verdiende derde!

• Dave

Als jij zegt dat John continu aan de onzuivere kant zat, dan heb ik wel een beetje een beeld van hoe goed jouw gehoor is….

• Me

Oh! Btw: wat deed die celliste bij ‘Vanmorgen vloog ze nog’?! Ben ik nou gek of speelde ze héle vreemde nootjes???

• Dave

Freek: Hij was inderdaad qua interpretatie nogal afwezig vanavond maar zong wel prachtig! Ik ken hem aardig, heb hem vaak horen zingen en elke keer valt me op dat zijn belt zo naar binnen gekeerd is. Heel vreemd.

Je slaat de spijker op zijn kop.

Ik snap die belt ook niet goed. Ik vind het zeer onprettig klinken.

Alsof hij naar binnen gekeerd is inderdaad. Alsof hij inademt terwijl hij het doet.

Ik krijg er hartkloppingen van.

En die afwezigheid was niet alleen vanavond hoor. Is nog niet anders geweest.