Uitslaf Finale Joseph

• rudi

Heb ik denigrerend gedaan. heeft Vinaigre denigrerend gedaan??? Ik denk het niet. Als u dat vindt ligt dat mede=vooral aan uw perceptie.

• rudi

In mijn tijd ( van dyslexie dat nog niet bestond ) leerden we ook nog dat we mensen waarmee we niet in de klas zaten, met u aanspreken. Geheimpje…een dochter van mij is ook lerares…maar die ziet dezelfde problemen als ik.

• rudi

Fijn dat u leerkracht bent. U leert onze kinderen het woord denegrerend…………………..Geweldig……………….. Een simpele blik in de dikke zal leren dat het is….denIgrerend.

• Vinaigre

Ben je het ook met me eens dat kinderen met dit soort leerproblemen op het speciaal onderwijs thuishoren. Ik ken leerkrachten die dagelijks een uur moeten uittrekken om een-op-een aandacht aan dat ene kind te besteden dat dyslectisch of dyscalculisch is. Da's heel fijn voor dat kind, maar dat impliceert wel dat de rest van de klas op weekbasis bijna een dag per week minder les krijgt! Da's zo'n 30 dagen per jaar, dus een hele extra maand geen onderwijs voor een klas!

• Vinaigre

En volgens mij is het ‘een stempel zetten’ en niet ‘een stempel plakken’, maar dat terzijde…

• Jazz

@rudi:

- Geheimpje: Veel kinderen worden vaak opgezadeld met de ideeen en standpunten van hun ouders.

- Denegrerend of denigrerend, ik denk niet dat de kans groot is dat zo'n woord op de basisschool wordt aangeleerd…

- Ik vind dat dingen als dyslexie, discalculie of hoe het ook heten mag, wel belangrijk zijn. Al was het maar dat we nu weten waaraan het ligt dat een kind slecht in taal of rekenen is. Voor een kind zelf lijkt het me ook fijn om te weten wat je hebt, dan hoef je je vervolgens ook daar niet meer druk om te maken. ( voor die 6% die het hebben )

- En dat eeuwige gezeur over met u aanspreken. Stap in je auto en zoek een manier om ermee terug naar het verleden te reizen. Ik vind dat als iemand vind dat je mensen niet met u aan hoeft te spreken, je dat ook niet moet doen. ( het respect voor iemand ligt niet alleen in je woordkeus! ).

Ik zou me eerder zorgen maken over het schoolzwemmen!

• Jazz

ja gooi alle kinderen met dit soort leerproblemen bij elkaar. Geef ze het gevoel dat ze vooral niets kunnen! Top oplossing.

• Sabjuh

Heb je wel eens een SO-school van binnen gezien..?? Ik werk in het speciaal onderwijs en geloof mij.. De groepen groeien nog steeds, er is ook hier nog amper ruimte voor individuele begeleiding. Het in hokjes stoppen maakt het echt niet beter, hoor. Zowel op een reguliere als op een SO- school

• rudi

Jazz schreef:

>

> @rudi:

>

> - Geheimpje: Veel kinderen worden vaak opgezadeld met de

> ideeen en standpunten van hun ouders. Als dat ook op dit punt zo zou zijn, maar mijn dochter is wijs genoeg en heeft heel specifieke, dikwijls van mij afwijkende standpunten, dan onderschrijft dat mijn mening dat de opleiding tot leraar onvoldoende is

>

> - Denegrerend of denigrerend, ik denk niet dat de kans groot

> is dat zo'n woord op de basisschool wordt aangeleerd… Nee, dat klopt en dat is in mijn ogen geen goede zaak. Vroeger ;) ging je met een goede talenkennis van de basisschool af. Nu is het om te huilen. Lees de berichten over de bedroevende kennis qua rekenen en taalvaardigheid van de studenten PAbO.

>

> - Ik vind dat dingen als dyslexie, discalculie of hoe het ook

> heten mag, wel belangrijk zijn. Al was het maar dat we nu

> weten waaraan het ligt dat een kind slecht in taal of rekenen

> is. Voor een kind zelf lijkt het me ook fijn om te weten wat

> je hebt, dan hoef je je vervolgens ook daar niet meer druk om

> te maken. ( voor die 6% die het hebben ) ik heb niet gezegd dat ze onbelangrijk zijn

>

>

> - En dat eeuwige gezeur over met u aanspreken. Stap in je

> auto en zoek een manier om ermee terug naar het verleden te

> reizen. Ik vind dat als iemand vind dat je mensen niet met u

> aan hoeft te spreken, je dat ook niet moet doen. ( het

> respect voor iemand ligt niet alleen in je woordkeus! ).

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik bij de AH door een caissiere van, pak hem beet 16 jaar, met je wordt aangesproken vind ik dat storend. Een goed voorbeeld daarin, zeker door een leraar, kan geen kwaad

>

> Ik zou me eerder zorgen maken over het schoolzwemmen!

• marieke

Dit moet ik dan toch even zeggen…. : denigrerend….(niet denegrerend) ;)

Joycke schreef:

>

> Heren even voor de goede orde: de rekenstoornis heet

> dyscalculie.

> Alhoewel ik het met jullie eens ben dat niet op ieder kind

> een stempeltje geplakt moet worden, wil ik toch even aangeven

> dat dit echte problemen zijn. Ik vind het dan ook jammer als

> er denegrerend over gedaan wordt.

> Dat wil niet zeggen dat als een kind slecht in taal of

> rekenen is, er direct iets aan de hand is.

>

> Groetjes Joyce

>

> Jullie hadden het waarschijnlijk al gemerkt: ik ben leerkracht.