Uitslaf Finale Joseph

• Joycke

Sorry, het was laat gisteravond. Ik zag later inderdaad ook dat het denigrerend (tikfouten mogen blijkbaar niet gemaakt worden) en een stempel drukken moest zijn. Mjn fout.

Toch is mijn mening nog steeds hetzelfde.

• Joycke

Och jee, nu maak ik weer een tikfout. Het moet natuurlijk zijn: mijn fout.

• Vinaigre

Waar heb ik geschreven dat ze niks kunnen? Ik ben wel de laatste die dat zal beweren, zeker omdat mijn moeder zwaar dyslexisch is, maar zoveel andere kwaliteiten heeft. Ik vind dat ieder kind (of het nou wel of geen dyslexie of dyscalculie heeft) recht heeft op goed onderwijs. Volgens mij krijgen kinderen juist geen goed onderwijs als je ze op een grote hoop gooit. Kinderen met een probleem als dyslexie of dyscalculie hebben nou eenmaal meer aandacht nodig dan kinderen die daar geen last van hebben. Het zou mooi als die kinderen op een school terecht kunnen waar ze wel die voldoende aandacht krijgen. Volgens mij is het nog altijd prettiger om aangemoedigd te worden tijdens het voorlezen dan uitgelachen te worden door je klasgenootjes omdat je niet goed kunt lezen.

• Vinaigre

Tikfouten mogen best gemaakt worden… alleen ligt de E een beetje ver van de I af

Overigens wordt jouw mening gewoon gerespecteerd hoor… ;)

• Vinaigre

Tja, overvolle klassen… da's volgens mij dan weer het probleem van de overbevolking in Nederland. Iemand heeft ooit een keer uitgerekend dat, willen we in NL een beetje goed kunnen leven, er maar ruimte is voor hooguit 10 miljoen mensen. Wij zitten hier met 17 miljoen op elkaar gepropt… ik bedoel maar.

• Gust

Dit lijkt me geen discussie die onder het topic over de uitslag van de finale van Joseph thuis hoort.

Dus weer even on-topic:

De stemmen zijn blijkbaar eerlijk geteld en Freek is de winnaar. Het is hem gegund. Ik had zelf een lichte voorkeur voor John, maar ik vermoedde dat dit na de vertolking van Getshemane door Freek een verloren zaak zou zijn. Ik vond deze vertolking geniaal (oké, Steve Balsamo doet het nog genialer, maar die heeft die rol dan ook erg vaak gespeeld) en de traan prachtig in beeld gebracht. Toch vind ik de stemkleur, of hoe ik dat moet noemen (ben “slechts” een musicalliefhebber en heb geen inhoudelijke vakkennis), meer geschikt voor de rol van Joseph. Neemt niet weg dat ik denk dat we met Freek een hele goede en mooie Joseph zullen zien!

• Gust

Sorry, Gethsemane natuurlijk! (voordat ik hier word gevild… ;) )

• Vinaigre

Euh, vandaag stond uitbenen op het programma… gelukkig heb je je gecorrigeerd. ;)

• Joycke

Klopt, klopt, maar zoals ik al zei: het was al laat…:D

• Joycke

Verkeerde smiley zucht….Ik heb niet mijn dag vandaag!