Dirty dancing korting/actie?

• Viviana

Hallo allemaal,

Is er voor de musical Dirty Dancing ook een leuke actie/korting bekend voor kaartjes net zoals bij Tarzan?

Ik hou me erg aanbevolen als iemand een leuke actie weet.

Groetjes,

Viviana

• BlonTje

http://www.musicals.nl/jetp/misc/index_15.htm

wordt lid en je krijgt vaak korting actie`s via de mail :)

• Leonie

en zulke acties als bij tarzan (de 35 euro acties) zijn er voorlopig denk ik nog niet. de musical is net pas in premiere gegaan

• Vinaigre

Er zal binnenkort wel een Albert Heijn-actie komen… tweede kaartje gratis of zo.

• wilma

Premiere aanbieding: 15 euro op 2 kaartjes voor juni, juli, augustus, voor 11 april boeken bij TTL.

• GertZRA

Op korte termijn niet, maar het zal me niet verbazen dat die er wel komt. De recensies die ik heb gezien waren niet bepaald juichend te noemen. Niveau van The Wiz…

• Tommey

Lees het Parool dan ook eens:

Dirty dancing' beter als show (Hans Visser, Parool 12 maart 2008)

Nog steeds de film Dirty dancing niet gezien? Laat maar, de gelijknamige show die zondag in het Utrechtse Beatrix Theater zijn Nederlandse première beleefde, is spannender. Bij deze Dirty dancing hoeft niemand zich te vervelen.

De voorstelling steunt op de handig met de ingrediënten van een jeugdromannetje in elkaar geschroefd verhaaltje: tienermeisje met ambitie logeert met haar ouders en oudere zuster in een vakantiepark, waar de gasten de indruk moeten krijgen dat ze zich niet vervelen. Daar leert een leuke jonge gespierde dansleraar haar wat liefde is. Prompt gieren de hormonen door haar lijf, wordt ze om een illegale abortus bij een ander in het diepe gegooid, wordt de band met vader op de proef gesteld en uiteindelijk is iedereen toch erg gelukkig.

Onderhoudend is vooral de manier waarop dit alles wordt verteld. Om te beginnen werkte schrijfster Eleanor Bergstein met heerlijke hits uit 1963, toen ze zelf zo'n meisje was. Oude melodieuze pop, naast veel lekkere Latijns-Amerikaanse muziek en wat stijlzuivere ballroom om bij te komen. Vanuit de raspende speakers van radio en pick-up klinken veel originele opnamen. Het verschil in de gelikt uitgevoerde dansen illustreert ook de generatiekloof.

Het verwijzen naar het Amerikaanse nieuws uit begin jaren zestig, zoals de Cubacrisis, Vietnam, de mensenrechten en de moord op Kennedy, moeten voorkomen dat deze romance al te vrijblijvend wordt.

Inhoudelijk geen voorstelling om lang over na te praten, ware het niet dat deze versie door Van den Ende schitterend is geproduceerd. Het decor lijkt een wonder van eenvoud te zijn, maar de vele kleine bewegende elementen maken net het subtiele verschil. Om nog maar te zwijgen van het geraffineerde gebruik van filmprojecties. Jammer dat soms slecht wordt geacteerd. Gelukkig geeft good old Sylvia Alberts als ‘oude lepe dame’ de voorstelling nog net de nodige acteursallure.

Dirty dancing is vooral de show van tienermeisje Baby en dansleraar Johnny. Martin van Bentem speelde die rol al talloze malen in Hamburg, maar van gemakzuchtig spelen op routine is geen sprake. Prachtig laat hij Jette Carolijn van den Berg, in haar eerste grote theaterrol, in haar spel komen. Als hij haar aan het eind al dansend letterlijk van de grond tilt, slepen ze het publiek in die overwinning mee. Een aandoenlijk duo, dat deze show spannender maakt dan de film.

• ikke

beter DAN.. zucht…

"Dirty dancing' beter als show (Hans Visser, Parool 12 maart

2008)"

• Tim

Nee, ik deze context toch echt ALS!

*dubbele zucht*

• Meja

Ik wou net zeggen, het gaat hier niet om een verschil maar type! *driedubbele zucht*