JOSEPH 3e LIVESHOW

• Dave

Wat er na zijn optreden gebeurde heeft niets met zijn optreden zelf te maken.

John wilde helemaal niets vertellen en Paul bleef maar zeiken en trok er een antwoord uit en ging hem daarop aanvallen.

• Angie

Nogmaals, ik had de indruk dat Paul net zo min geloofde in de ‘act’ van John als dat ik dat deed en daarom reageerde zoals hij deed.

• Mo

Ik vond ook dat John een prachtige ingeleefde versie bracht. En dan kan het me niet schelen of ie aan zijn doodgeboren cavia of alle geslachte koeien in Nederland denkt of aan zijn oma. Dat hoeft ie niet te vertellen en dat doet er ook niet toe. Wat ertoe doet is het eindresultaat en dat was subliem. Ik vind ook dat je iemand die aangeeft dat het persoonlijk is niet onder druk moet zetten om het dan alsnog te vertellen. We zaten niet bij Pauls show. Daar mag ie interviewer zijn. Dat kan ook omdat iemand dan weerbaar genoeg is om te zeggen “ik vertel het je gewoon niet.” John had net met veel moeite de kwetsbare kant aan zijn imago geknutseld. Als ie op dat moment zegt: “dat vertel ik niet” is het meteen weer aan gort. Wordt 'm meteen weer afstandelijkheid en arrogantie verweten. Hij had dus geen keus. Pijnlijk!

Paul moet zijn rol als jurylid in het oog houden. Dan doet ie geweldig werk!

Overigens is het ook pijnlijk dat La Douwes Robin als haar Jozef uitkiest na die vocale uitglijders en hij vervolgens in een sing off eindigt. Ik verwacht van haar meer beoordelingsvermogen.

• Mrt

Ik ben het helemaal met je eens Angie! Ik moest zelfs lachen aan het einde van John's performance…

Ik vind hem een geweldig talent en hij zou zeker Joseph kunnen zijn maar zijn ‘gevoeligheid’ was zo nep en bedacht! Hij deed een goede poging en voor veel mensen zal het zeker emotioneel zijn overgekomen, maar mensen die het klappen van de zweep kennen kijken er helaas doorheen.

Maar hij heeft wel absoluut geprobeerd om wat te doen met wat de jury hem meegeeft. Hij durft een risisco te nemen. Remko, hoe lief ik hem ook vind en hoe fantastisch hij ook zingt, durfde dat niet…

• Huile

En zo zien we maar dat zelfs het beïnvloeden van het publiek door middel van jury opmerkingen beperkt mogelijk is!

Het draait er om welke Joseph de meeste sms-jes kan laten sturen door vrienden, familie en bakvisjes.

• Meja

Dan heb je dat verkeerd gezien!! Paul was behoorlijk duidelijk!

Hij vond het optreden wel degelijk integer gebracht maar hij had commentaar op John's interpretatie en ‘bron’ van emotie!! John dacht aan zijn oom (niet oma) en Paul vond dat hij het als liefdeslied had moeten brengen zodat hij het lied anders; lichter en minder beladen zou hebben gebracht!

• Meja

Mo, wat een geweldig voorbeeld; die ‘doodgeboren cavia’. Ik lig helemaal dubbel hier ;-)

Ik vond Paul's pusherige gedrag ook heel erg misplaatst en ongehoord! John was duidelijk, houd er gewoon over op!

Ik verbaasde me ook gigantisch over Pia's positiviteit n.a.v. Robin's optreden. Ik heb deze vrouw hoog zitten, maar ik geloof geen seconde dat ze de waarheid sprak. Alleen al hoe ze het bracht was NEP! Ze wil duidelijk nog steeds lief gevonden worden door iedereen!

• Dave

Dan moet je wel helemaal dubbel liggen tijdens alle performances van Freek zeker…….

• eefje

Ik vind het ook heel jammer van Pia.Heb zeer veel respect voor haar maar als ik haar als jury zieis dat respect toch weg.:S

• Dave

En je zegt het heel mooi, hij graaft, werkt en vecht.

Hij laat kleuren zien.

Hij probeert het en hij stelt zich kwetsbaar op.

Heb jij kandidaten als Freek, Remko en Baer al uit hun “veilige, vertrouwde zone” zien treden? Ik niet.

Overigens pinkte ik wel een traantje weg bij zijn optreden en aan de vloedgolf van reacties te zien overal op internet was ik niet de enige.