Wie o wie Joseph

• Ria

Duidelijk. Roy Matthijs en Robin kunnen per direct vertrekken. Finale Freek en John. Winnaar Freek.

• Angie

Bah wat saai als het zo zou aflopen :-(. Maar ja het zal wel de werkelijkheid zijn denk ik.

• Huile

Mathijs was echt de worst nightmare. Al vind ik de tekstfout van John (waarom moest die door Paul worden “goedgepraat”?) wel heel slordig. Ze moeten toch stressbestendig zijn? Blijkbaar is ook John dat niet voldoende.

• Angie

Shit, shit, shit… Mathijs er uit :-(. En Robin en Roy er nog steeds in. Wat een ellende.

• Guesswho

Rustig maar het is maar een spelletje.

• Dave

Mensen, kom alsjeblieft tot bezinning.

Ik heb zelden zoiets lelijks gehoord als het optreden van Freek.

Zo geforceerd. Zulke truucjes.

Het was echt om te janken.

Geen noot recht, de kaasrasp vibrato ging alle kanten op.

Niets natuurlijks en niets echts. Wat een geknepen ellende zeg.

Niemand kan dit een hele avond aanhoren.

Wat een verademing om daarna John te horen zeg, met een mooi, warm en ontspannen stemgeluid. Een echte stem.

Robin vond ik ook onder de maar en vaak vals.

Matijs eruit is ook wel terecht vind ik.

Roy vond ik wel aardig.

Hier even een opfrissertje voor de mensen om te zien hoe de rol van Joseph hoort te zijn, want ik heb het idee dat het publiek het spoor bijster is.

Ontspannen, warm, licht en helder, en zingen op een relaxte, vertellende manier:

http://nl.youtube.com/watch?v=PA1EqovahRw

• Dave

En een nachtmerrie.

Mensen zijn het spoor bijster.

Joseph moet ontspannen, licht en vertellend zingen:

http://nl.youtube.com/watch?v=PA1EqovahRw

Niet bezeten en geforceerd dus.

Luister en kijk eens bij 2:08 en 2:24?

Ik zeg John.

• Tommie

Ik ben het met je eens Dave.. Freek vond ik gewoon uitgesproken lelijk zingen!! Hij zingt niet perse vals, maar de klank, de vibrato van zijn stem.. het is soms echt kattengejank! Sorry diehard fans.. Luister eens met je ogen dicht naar het laatste refrein van ‘This is the moment’.. dat is toch niet om aan te horen? Schel krassend gegalm. Dit noem ik niet zingen hoor, het is een trucje, een vervorming om zogenaamd krachtig te klinken, maar op mij komt het zo onecht over. Jammer hoor, want ik weet zeker dat hij ook normaal zingen kan met een mooiere stemkleur.

John heeft inderdaad een veeel natuurlijkere en professionelere stemkleur. Jeetje, John's stem lijkt inderdaad heeeel erg op Donny Osmonds versie van ‘Any Dream Will Do’! Deze lichtheid en ontspannen manier van zingen heeft onze Nederlandse Joseph ook nodig!! Ik ga zonder enige twijfel voor John.

• Dave

Dank je Tommie,

Eindelijk beginnen meerdere mensen het in te zien.

Die manier van zingen bezorgt mensen een hartaanval.

Ik snap niet waarom er nog steeds mensen zijn die blind zijn voor die sneue truucjes en niet een echt iemand willen met een echte stem.

• Tommie

Ja ik snap niet waarom Freek zoveel fans heeft.. dat komt zeker doordat moeders met hun tienerdochters hem in Les Mis hebben gezien.. zoals Willem ongeveer al zei: vrouwen! Stem met je verstand en niet met je truus!