Ik zeg al tijden: “Freek; bah”
Dat vind ik onzin! Je tekst vergeten en een black out krijgen kan IEDEREEN gebeuren, zelfs de grootste artiest. Dat hoeft niet eens met stress te maken hebben. Ik vond het ook terecht dat Willem Nijholt ook nog even duidelijk aangaf dat hij dat zelf ook heeft meegemaakt.
Als John zich nou nooit goed zou voorbereiden en regelmatig fouten maakte, was het een ander verhaal!
En dat is direct het grote nadeel van deze manier van casting: mensen worden nu beoordeeld op het zingen van een nummer dat ze zelf niet uitgezocht hebben, dat in sommige gevallen (Roy, Matthijs) nauwelijks binnen hun bereik valt, en dat vervolgens ook niets te maken heeft met de rol die ze uiteindelijk moeten gaan spelen. Ik hoop in ieder geval in Joseph weinig terug te horen van dr Jekyll…..
Ik ben het met je eens dat Freek gisteravond niet altijd even mooi zong, maar wat mij betreft nog altijd beter dan Robin (leer hem eerst eens wat een borststem is) die wederom “gered” wordt door Ome Willem, en hij was ook niet veel slechter dan de wat mindere optredens die ik ook van John heb gehoord.
Wanneer gaan we eindelijk mensen casten in de rol waar ze voor gekomen zijn? Zo voorkom je dat bijvoorbeeld Remko weggestuurd wordt, terwijl hij het enige Joseph-nummer dat tot nu toe gezongen werd absoluut als beste bracht. Volgende week misschien? Please?
Tegen?? Jongens en meisjes we hebben het over een verkiezing van een rol, niet over een oorlog! Het is allemaal een kwestie van smaak. Ik vind Freek zn stem echt fantastisch, te goed zelfs voor zon duffe rol als Jozef die echt maar één echt liedje te zingen heeft in die voorstelling. In een voorstelling als Les Miz heb je zijn stemtechniek nodig om niet onderuit tegaan na 7 shows per week. Alle andere zangers (John uitgezonderd) zouden het geen maand uithouden als er ECHT gezongen moest worden.
Hans
Ik hoor het Erwin steeds maar weer zeggen: Het publiek verdient het allerbeste.
Waarom worden er tijdens dit soort auditie-programma's dan niet de tien allerbesten neergezet… Van de elf Jozefs waren/zijn er acht vocaal zwaar onder de maat voor het vervullen van een hoofdrol.
John: One Song Glory was, ondanks die ene @!#$-up, prachtig gedoseerd gezongen. Als ik naar John luister en kijk moet ik altijd denken aan: The Who's Tommy. Ik zou John graag een keer See Me, Feel Me willen horen zingen.
John blijft ook na gisteren mijn persoonlijke favoriet voor de rol.
Roy's Jailhouse Rock kon er ook mee door, maar Empty Chairs was niet geschikt voor hem en dus niet goed gezongen. Roy heeft iets ‘kinderlijks’ in z'n stem wat hij leuk weet te verbloemen met een tomeloze inzet en energie tijdens z'n performance maar eigenlijk vind ik hem vocaal niet geschikt een hoofdrol of grote bijrol.
Robin: Tja… wat moet ik hier nog op zeggen. Week in week uit eenzelfde soort performance. Een beetje cheeky in de camera kijken, leuk kunnen dansen maar daar blijft het ook bij. Ik vind Robin het prototype van een danser aan wie je duidelijk kunt horen dat de zang bij hem aangeleerd is. Hij heeft geen natuurlijke zangstem, het klinkt altijd zo benauwd en geknepen. Niet aangenaam om naar te luisteren.
Matthijs: Op het moment dat z'n gordijntjes opengingen, viel het doek voor Matthijs en dat is misschien wel terecht ook. Behalve ergens in het begin heb ik Matthijs nooit echt een goede performance zien geven tijdens deze serie. Altijd een beetje onzeker, angstig en veilig. Z'n uitvoering van het ‘afscheidslied’ was ook onder zwaar de maat… Ciao Matthijs.
Freek vond ik gisteren zo slecht nog niet. Hij wist me gisteren wel te raken met This is the Moment, maar dat nichterige springerige Ease On Down The Road deed mij denken aan de performance van Hein van een paar weken geleden.
Maar goed Freek heeft de bakvissen-vote dus alles wat hij doet wordt toch wel goed bevonden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?