Op zoek naar Joseph

• Dave

Ik wil niets horen.

Ik ben verbijsterd dat mensen meer kunnen houden van totaal gekunstelde truucjes en aangeleerde maniertjes zonder gevoel dan van een echte, pure, goede stem met gevoel.

Ik zou graag horen waarom dat zo is.

Het interesseert me niet wie je achter je hebt zitten en wat je doet, in ieder vak heb je kwakzalvers werken die het vak om zeep helpen. En denken dat maniertjes en truucjes de oplossing zijn om allerlei andere gebreken te verhullen.

• rudi

Beste vent….. je legt me weer ( dat zijn we gewend ) allerlei woorden in de mond. Ik heb het nooit gehad over trucjes…

Ik stel alleen dat Freek verreweg de beste zanger is. Ik stel alleen dat ik gisteravond 3 zangers continu onzuiver heb horen zingen. 1 steeg daarbovenuit..Freek. Verreweg de beste…

Ik weet niets van gelul als belten e.d. Ik weet WEL wat zuiver zingen is. Freek is de enige die dat in 98% deed. de rest was continu onzuiver. ( Robin het minste )

En dan mag je me dom noemen ( kijk je geweldige bijdragen nog maar eens na ), maar ik weet wel waar ik over praat.

• rudi

pure stem met gevoel…als het vals is..is mijn waardering snel weg…dat doet letterlijk pijn…sorry..maar dat doet het…

• Dave

Je weet NIET waar je over praat en ik zal je uitleggen waarom.

Zoals Vinaigre al mooi zei:

Jij zegt dat Freek de beste zanger IS, misschien dat je een nuance moet aanbrengen in je post door te stellen dat jij Freek de beste zanger VINDT.

Ik heb ook een redelijke muzikale bagage maar deel niet jouw mening in deze.

Daarnaast zingt John loepzuiver en zat hij er welgeteld 2 keer even naast, Freek welgeteld 3 keer.

Ook noem je Robin het minst onzuiver. Robin was het MEEST onzuiver.

En in alle andere shows ook. Wil je alle youtube filmpjes in een lijst waarin ik per optreden iedere onzuivere noot die er boven hangt noem met de tijd erbij?

Dat zou een flinke lijst worden maar ik neem toch aan dat dat niet nodig is om het je in te laten zien.

• Huile

Ik las elders dat Carré met Sunset ook half vol zit. Zou de jarenlange prijsstijging van de kaartjes zijn tol gaan eisen? De kwaliteit van de zang is nooit een belangrijke reden geweest van het publiek om wel of niet te komen…….. wordt het kredietcrisisje ook een musical-theatercrisis?

• Dave

Heb je enig idee hoe serieus je genomen wordt als je roept dat John vals zingt?

Als je een artiest niet kan waarderen kom dan op zijn minst met feiten aan die op zijn minst door iemand anders gedeeld worden.

• rudi

Hier komen we dus niet uit. Nogmaals …onzuiver…is zeer rekbaar….Je moet het maar horen…( een absoluut gehoor is dan wel erg makkelijk..maar daar schiet jij in iedergeval tekort ) John….zingt continu onzuiver. Geloof het of geloof het niet. Hoor het of hoor het niet. We zouden de tape af kunnen draaien..een stemvork ernaast kunnen houden. John zingt continu “ er tegenaan”" Jammer dat je dat niet hoort. Denk ook niet dat dat ooit nog goed zal komen.

Einde discussie.

• Huile

@Dave: Misschien kan ik je “blij” maken met deze link? http://www.youtube.com/watch?v=-c5K1Ntogy8 en anders deze: http://nl.youtube.com/watch?v=8QtpThqMdHQ&NR=1

• rudi

Naar binnen gekeerde belts….ja, daar maak je de blitz mee.

John zingt continu onzuiver. Hij heeft een prachtstem..maar het is wel continu onzuiver. Sorry…als jij dat niet hoort…maakt niet uit, maar het is continu onzuiver.

• Dave

Ok, John zingt retevals en Robin zingt loepzuiver, laten we het daarop houden………….