Met zn allen de avro mailen? Beetje slechte zaak dit hoor.
Ik neem het jou niet kwalijk, maar ik vind het te zot voor woorden dat je meer dan een keer mag stemmen op een kandidaat. Zo krijg je toch een vertekend beeld…
Stel dat John of Roy 1000 individuele stemmers hadden die allemaal een keer stemden en Freek bijvoorbeeld 500 stemmers die allemaal gemiddeld drie keer stemden. Dan zou in dit geval Freek winnen, terwijl hij feitelijk niet eens de meeste individuele fans heeft. Het doet me een beetje denken aan de presidentsverkiezingen van 2000 in de VS toen Al Gore ook de meeste individuele stemmen had maar door dat belachelijke kiesmannensysteem toch niet ‘de hoofdrol’ kreeg toebeeld.
Aan de andere kant denken ze misschien dat de mensen die meerdere keren stemmen, ook mensen zijn die vaker naar de musical zouden gaan. Met andere woorden: is het enthousiasme bij het sms-en evenredig aan het geld dat het oplevert bij de kaartverkoop? Als dat zo zou zijn, is het niet zo gek dat ze dit systeem hanteren.
Denk je nou echt dat wanneer mensen maar een keer mogen stemmen dat ze dan ook maar een keer naar een musical gaan, volgens mij niet. Het stemsysteem zoals het nu is wordt volgens mij alleen in stand gehouden omdat het dan meer geld oplevert. Er is altijd wel een clubje randdebielen die als gekken gaan sms'en. Het fanatische stemmen op een persoon gebeurt door de die-hardfans, bijvoorbeeld de potvissen, die als de dood zijn dat hun favoriet verliest. Dit soort fans zijn vaak verre van objectief en doen er bijna alles voor om ervoor te zorgen dat hun favoriet maar niet verliest. Naast voor joker staan op tv met een oranje cowboyhoedje op je harses, valt daar ook excessief stemgedrag onder.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?