Aflevering 2 Joseph

• Imara

En wat vonden we ervan?

• Martijn

Vooral genoten van Paul de Leeuw. Erg eerlijk en commentaar waar je wat mee kan.

Amir: Vond hem minder dan vorige week. Niet lekker gezongen. Qua spel redelijk.

Adriaan: Beter dan vorige week, maar het blijft onder de maat.

John: Mooi gezongen, maar de inhoud kwam niet over. Ik mister de wanhoop en frustratie in dit nummer.

Baer: Vreselijke versie van een prachtig nummer. Vond wel dat hij het goed deed, maar hij blijft zo'n lege blik in zijn ogen hebben. Pluspuntje is zijn Engelse uitspraak.

Freek. Wel oké gedaan, maar kan me erg vinden wat de jury zegt. Hij heeft iets van “ik ben er al”.

Remko: Echt zo'n nietszeggend cruise ship optreden. Qua zang was hij een stuk minder dan vorige week. Spel was ook niet overtuigend.

Robin: Mooiste optreden van vanavond. Prachtig gezongen en gespeeld. Echt heel goed gedaan.

Hein: Goed gezongen, al vond ik zijn laatste noot niet helemaal lekker klinken. Wel beter dan vorige week.

Mathijs: Super goed nummer, vond het alleen heel prettig klinken. Misschien omdat het vrij laag gezongen was. Verder prima gedaan.

Roy: Niet super gezongen, maar de inhoud kwam wel over.

Wat mij betreft staan Adriaan en Remko in de sing-off en dan is het exit voor Adriaan.

Waar ik me altijd aan kan ergeren is onjuist informatie. Fever is niet van Michael Bublé. En als je dat dan toch zegt, speek dan zijn naam goed uit.

• Imara

Ik ben het grotendeels met je eens. Vond alleen dit keer Hein iets minder dan vorige week. Juist die laatste noot vond ik dan wel weer oke. Maar het kwam niet helemaal over bij mij.

Wat mij betreft staan dus Adriaan en Hein in de sing off.

Matthijs vond ik echt goed. Maar idd erg laag

• Elias

Sing-offkandidaten : Adriaan,Hein.De jury speelt soms een spelletje : vanavond moesten Freek,Remko,John wat getemperd worden,dit zijn toch finalekandidaten.Mathijs wordt wat teveel opgehemeld.Roy was een verassing,Robin ook.

• Imara

Jah klopt, dat was heel duidelijk.

Ik vond Roy en Robin de vorige keer niet zo. Dit keer vond ik ze best goed :) Maar Freek, Remko. John en Mathijs steken er voor mij wel hoog bovenuit.

Ik vind Remko alleen geen leuke uitstraling hebben en vond hem dit keer ook wel iets minder dan vorige week. Hij moet het echt, zoals de jury al zei, van zijn stem hebben…

• Tommie

Ik vond de liedjeskeuzes voor sommige Josephs totaal niet geschikt! Wat ik ook stom vond is dat ze zo mild waren voor Adriaan en zo kritisch over anderen!

Amir: Ik vond hem ook iets minder dan de vorige week, qua spel vond ik hem wel okee maar qua zang was hij voornamelijk in de laagte ietswat wankel, maar hij deed het zeker niet slecht! Het is ook niet bepaald een lied waarbij je je als zanger kunt profileren.

Adriaan: Die blikken zeg, ongelooflijk!

John: Ik vind het raar.. ze wilden hem gevoeliger zien en horen.. waarom geven ze hem dan een lied waarin zoveel hoge noten zitten? Hij zong die noten trouwens 10 keer beter dan alle Simba's die ik in The Lion King heb gezien, maar als ze hem echt gevoeliger hadden willen zingen hadden ze hem een lied zonder uithalen moeten geven.

Baer: Z'n performance was pakkender dan vorige week. Hij blijft toch iets wat sloompjes ofzo! Ik miste de “big band timing”.

Freek. Hij deed het beter dan vorige week. Volgens mij heeft hij dit forum gelezen, want wij hadden het er vorige week over dat hij soms zo galmt en geforceerd over komt, hij deed zichzelf (in het repetitiefilmpje) zelfs na! Deze week vond ik hem minder geforceerd en ik kon zijn echte stem horen. Het was nu echt een jongen ipv een wannabe robuuste kerel.

Remko: Hahaha jaaa een cruise ship optreden! Precies zoals je zegt! Het was een act inderdaad..

Robin: Ik was ook wel onder de indruk van het lied! Ik kreeg op het eind zelfs bijna een traan! Maar of dat door Robin komt of door het lied zelf weet ik eigenlijk niet.. in het begin zat hij weer een beetje te hoog, maar toch vond ik dat hij het wel gevoelig zong.

Hein: Ja die slotnoot vond ik meer een tetter dan een zangnoot. Ik was niet echt onder de indruk van zijn perfomance, komt ook wel door het liedje hoor. Het werd zo karaoke-achtig.

Mathijs: Hij heeft ook totaal geen big band feeling! Bij zo'n lied moet je juist lekker zwoel en diep klinken! Hij klinkt veel te nazaal.

Roy: “Niet super gezongen, maar de inhoud kwam wel over.” Mee eens

• Trutje

Hé…gelukkig.

Adriaan weg!

• Joyce

Ik ben het grotendeels eens met wat iedereen schrijft, maar ik vind Baer wel leuk en ik zie hem groeien. Remko daarentegen, hij zingt prachtig dat klopt, maar waar is z'n acteerwerk….sorry hoor maar ik zie helemaal geen intensiteit en beleving (vorige week ook al niet). Dat vind ik zo belangrijk!

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat het echt is wat je doet……Als er dan bijvoorbeeld een noot verkeerd gaat door de intensiteit die je erin legt, dan zie k dat liever dan iemand die alleen maar zingt….. Dus dat sommigen Remko een van de besten vinden begrijp ik niet helemaal, maar goed dat is mijn mening.

Let wel, met mijn eerdere opmerking bedoel ik niet dat iemand een nummer helemaal moet verkrachten.

• Dave

Wat je zegt over Freek ben ik het helemaal mee eens. Ik wilde dolgraag zijn echte stem eens horen. Die heb ik gehoord. Mooie stem.

Je merkte gewoon dat hij ditkeer de noten niet overdreven aanzette maar gas terug nam en alles veel minder geforceerd deed. Ik hoorde echt een jongen zingen ipv een geforceerde Bill van Dijk. Heel mooi. Terwijl ik bang was dat dit lied zich daar niet voor zou lenen. Ik zou hem graag eens een mooie, kleine, gevoelige ballad willen horen zingen (met de stem die hij vanavond liet horen).

Grappig hoe hij zichzelf nadeed inderdaad in het voorfilmpje. Hij kan het dus wel en dat veranderd mijn beeld van hem een beetje in positieve zin.

Wat Paul de Leeuw zei moet ik wel zeggen, daar ben ik het ook wel mee eens.

Het komt ietwat gemaakt en ingestudeerd over.

Amir: Foei voor diegene die hem dit lied heeft laten zingen. Hij kwam totaal niet uit de verf. Jammer, maar met dit lied zou niemand uit de verf komen.

Adriaan: Beter dan vorige week, maar het blijft onder de maat. Ik kreeg het er benauwd van en ben blij dat hij eruit is. Ook voor hemzelf.

John: Mooi gezongen, precies zoals dit lied hoort. Ik snap ook niet dat ze hem dit lied geven met hoge tetter uithalen als ze iets kleins en gevoeligs willen zien.

Baer: Ik vond zijn optreden saai. Niet interessant om naar te luisteren en te kijken.

Remko: Ik vind hem een hele goede stem hebben. Hoewel hij ook moet oppassen om niet te geforceerd over te komen. Zijn spel vond ik zeer onder de maat. Qua uitstraling weet ik het ook nog niet bij hem.

Robin: Mooi lied. Hij begon mooi, maar bij het refrein “pappa”, kwam die kermit de kikker stem weer. Ook weer heel vaak boven de noot zitten en onprettig gezongen. Toch kreeg ik op een gegeven moment wel kippenvel, maar ik weet zeker dat dat nog veel meer had kunnen zijn als het door iemand anders gezongen zou worden.

Hein: Totaal misplaatst optreden. Dit verwacht je in een Amsterdamse discotheek.

Nicht in een strak wit pakje, handen omhoog, klappen, en schudden met je kontje.

Ik vond het logisch dat hij vanavond bijna geen stemmen had gekregen.

Mathijs: Vond ik zeer onder de maat. Ik begrijp de jury totaal niet.

Hij zingt veel te veel door zijn keel en neus. Hij klinkt als Rod uit Avenue Q.

Hoe durven ze zijn sound te vergelijken met dat van Michael Buble?

Waarschijnlijk omdat ze hem willen pushen als understudy omdat hij toch al in de show zit ofzo.

Roy: Ik weet niet zo goed wat ik van zijn uitspraak moet vinden. Vind het wat boers. Ook niet altijd even stemvast.

• Meja

Typisch ook dat Hein vantevoren aangaf dat hij met dit nummer ook ‘veel mannelijker’ wilde overkomen! Hmmmm, niet helemaal gelukt dacht ik zo!

Ik blijf fan van Amir, alleen voor dit lied is hij nog duidelijk te jong en te onervaren. Ik vind, in tegenstelling tot anderen hier, dat je als zanger met dit nummer wel degelijk grote indruk kan maken, alleen moet je een stevig bereik en een sterke stem hebben, zoals dus Marco Borsato! Toch vond ik het leuk om naar hem te kijken door zijn spel en uitstraling!

Ik was niet echt onder de indruk van Robin, terwijl ik ‘Pappa’ een gigantisch kippenvelnummer vind! Die interactie met zijn vader vond ik lief maar raakte me niet heel erg, terwijl ik normaal gesproken een sucker ben voor dat soort dingen! Ik vind Robin een leuke, sympathieke jongen, maar hij doet me spel- en vooral zangtechnisch weinig!

Met Mathijs heb ik niets en vind, naast Adriaan en in mindere mate Baer (die me soms wel even verrast), dat hij niets te zoeken heeft in deze show!

Van John heb ik, zoals verwacht, weer erg genoten! Roy laat zien dat hij zeker wel potentie heeft en Remko moet het puur alleen van zijn zang hebben. En zelfs die was vanavond onder de maat. Vind hem in interviews sullig overkomen en die arro blik in zijn ogen verdwijnt maar niet. Ik denk dat hij, indien hij zo doorgaat, in de gevarenzone terecht zal komen.

Adriaan heeft een paar leuke, avontuurlijke weekjes gehad, nu weer tijd voor de realiteit en terug naar kantoor! Klinkt misschien lullig, maar dit is typisch een geval van iemand die erg graag wil maar nooit wat zal worden in de showbiz. Hij mist gewoon talent. Punt! Hopelijk wordt hij succesvol en gelukkig in zijn eigen vakgebied.

Ik vind Paul trouwens af en toe wat hard maar zeer eerlijk. Willem vind ik veel leuker en beter commentaar geven dan vorig jaar! Toen stoorde ik me wel eens aan hem, nu totaal niet meer! Ik vind hem nu veel leuker en sympathieker!

Vanavond waren Freek, Amir en John mijn favorieten! Ik ben benieuwd naar volgende week.