Aflevering 2 Joseph

• Miss Piggy

Wat me dit keer zo opviel was dat de jury na het nummer van Robin aangaf dat hij dit keer beter intoneerde, terwijl ik me van vorige week niet kan herinneren dat ze daar toen een opmerking over maakten, terwijl hij heel duidelijk niet op zijn noot zat. Was gisteren inderdaad beter, maar nog steeds niet helemaal lekker. Dat gold voor meerderen, overigens.

Bij dit programma is dat wel wat ik het opvallendst vind, dat de jury over het algemeen compleet negeert dat er vals gezongen wordt. Heel typisch…..

• eefje

Ik ben heet echt helemaal met je eens Meja!!! Normaal ben ik helemaal niet zo fan van Paul de Leeuw zeker niet in zn eigen programma maar hoe eerlijk hij alles brengt echt super!!!!! Zeker met dat nummmer uit de resultshow dat het eigenlijk niks voorstelde vond ik ik ook!!! Zo ga je paul de Leeuw van een hele andere kant zien. Ik vind het inderdaad ook raar dat Mathijs zo op een voetstuk word gezet want gister vond ik het niet overtuigend. Maar ik ben in de minderheid, ik weet het, de meeste vindenhem geweldig. Maar ik heb juist hel veel respect voor Roy. Die laat toch echt zien dat hij er helemaal voor gaat. Ook had ik gister echt medelijden met John. Okee er kon misschien nog net iets meer gevoel in maar het was zo mooi gezongen maar in de jury kraakte hem echt grotendeels af. Nou dat was mijn commentaar ben benieuwd naar volgende week.

PS Als er ooit weer zo'n show komt kunnen ze Pia dan niet beter alleen inzetten voor de lessen. Vorig jaar had ik daar veel minder last van maar vind er nu toch af en toe zeer irritant :S

• Dave

Helemaal mee eens Meja!

En wat je zegt over Amir, ik ben ook fan van hem, en het punt is ook dat de rol van Joseph eigenlijk uit zeer oppervlakkige liedjes bestaat, het lijken wel kinderliedjes, en er zit alleen een klein uithaaltje aan het einde van “close every door”. Dus om de rol van Joseph te spelen hoef je al die capriolen niet uit te halen met je stem.

Het is een zeer simpele rol qua zang.

Ik vind Amir wel degelijk goed zingen, minder getraind dan bijvoorbeeld Remko ofzo, maar in de rol van Joseph zou Amir veel beter op zijn plaats zijn dan Remko, die totaal niet uit de verf zou komen met de liedjes van Joseph.

• Trutje

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, gisteren zaten we hier dat “ahahahaha”van haar al na te doen, Normaal (tijdens OZNE ) was ze toch nog niet zo irritant of zou het nu zijn omdat het allemaal mannen zijn?

Overigens dat “ergens in de sterren”was wel héél erg fout, zo vals!

(en de tekst was anders)

• rudi

Roy verast ??? Triest. Was het een mooie uitvaart ?

• Elias

Eerst een verrassing,dan een verassing.Ben je nu weer tevreden.

• pv

zij was ook zo vreemd in de duitse ‘op zoek naar tarzan’ dit jaar…

• Tommie

Ja soms klinkt ze als een krolse kat met haar gekreun en gegiechel. Dat komt zeker omdat ze nu een mannenharem heeft.

• Vinaigre

Met alle respect, maar ik snap niet wat jullie in Amir zien. Ik vond z'n performance in show 2 ver onder de maat. Vocaal heel erg zwak… op een gegeven moment zelfs vals met een rare uitglijer naar boven. Daarnaast vind ik hem echt te jong om de productie te kunnen dragen. Hij had wat mij betreft in de sing-off mogen staan (die hij dan wel van ‘Bambi’ had mogen winnen.) Kom op nou, mensen, een mystieke blik, mooie donkere ogen en geprononceerde kaaklijn maakt nog geen Jozef van iemand. Het gaat hier niet om een stukje tussen de schuifdeuren maar om een miljoenenproductie. De leading man moet er gewoon avond aan avond staan… Amir kan dit (nu nog) niet…

Overigens hebben de stylistes ons commentaar van vorige week ter harte genomen. De ‘Jozefs’ zagen er een stuk meer showy uit, ‘Anneke Tanneke Toverheks’ liet het gemoed deze keer binnenboord en Paul had geen rare grote witte gympen aan.

• Dave

Ik snap je mening, in de 2e liveshow kwam hij niet uit de verf.

Maar ik ben ervan overtuigd dat er meer in zit en dat hij dat zal laten zien. Ik kan me een scene herinneren uit een van de workshop rondes, waarin hij op een stoel een stuk uit de show doet, bijzonder goed.

Zo begrijp ik niet wat jij in Mathijs ziet. Dat is pas schuifdeurentheater-niveau.

Veel te veel door zijn keel en neus gezongen. Enorm onder de maat.

Hij klinkt als Rod uit Avenue Q. Totaal geen beleving van zijn nummers, behalve de vrolijke meezing groepsnummers. Zijn acteerwerk is zeer onder de maat.