Aflevering 2 Joseph

• Claar

Het wordt Freek. Flyers zijn al gedrukt. Het is allemaal doorgestoken kaart.

Maar blijft een leuk programma. :-)

Die MBO-theateropleidingen zijn een drama. Ik geloof dat alleen Frank Sanders en Lucia Marthas uitzonderingen zijn. Er wordt op normale MBO-theateropleidingen over het algemeen amper lesgegeven, maar alleen maar producties gedaan. Sluiten die boel, is zielig voor al die kids die denken dat ze een fatsoenlijk diploma hebben en daarna niets kunnen.

• Meja

Sure,

alsof we hier zo dom zijn om zoiets zomaar aan te nemen!

• Ria

Klopt. Er doen Joseph's mee die al lang een andere klus hebben.

• Miss Piggy

Die ze wellicht laten vallen als ze een hoofdrol als Jozef krijgen?

In ieder geval is de klap dan iets minder hard als ze die hoofdrol niet krijgen :)

• Luuk

Je moet altijd een back-up plan hebben he. Anders zit je ook maar zo zielig werkeloos thuis..

Vorigjaar bij Evita was het precies hetzelfde verhaal. Anne en Marjolein zaten al in het ensemble van Evita en een paar andere dames zaten ook al in een musical.

Laten we terug denken aan die goede oude tijd dat iedereen riep dat het doorgestoken kaart was en dat Marjolein ging winnen. Laten we dan ook gelijk terug denken aan de tijd dat iedereen riep dat het doorgestoken kaart was en dat Suzan ging winnen..

• Leonie

en hoe weet je dit dan?

• Vinaigre

Ik geloof niet dat het doorgestoken kaart is, wel dat de keuze van het publiek gestuurd kan worden. Willem Nijholt heeft dat immers onlangs bij Pauw & Witteman zelf gezegd, welliswaar met niet zoveel woorden, maar toch.

• Vinaigre

Gelukkig won die lispelende kabouter niet…

• Meja

Eens!

Ik word wel een beetje moe van al die conspiracy theories dat het doorgestoken kaart zou zijn en dat het al lang bekend zou zijn wie er zou winnen.

Iedereen die een beeeeetje kan nadenken en zijn ogen gebruikt, weet onderhand hoe de vork in de steel zit! De stem van het publiek wordt sterk gestuurd door (manipulatief) commentaar van de juryleden en Willem Nijholt zit er om na elke show de ECHT rotte vissen uit de kweekvijver van ‘talent’ te werpen. Op die manier werd er vorig jaar voor gezorgd dat er drie ‘redelijk geschikte’ kandidaten in de finale terecht kwamen waarna niemand binnen het programma nog invloed had op het winnen van een Marjolein Teepen of Brigitte Heitzer, behalve door nog even met superlatieven te strooien naar hun eigen favoriet. M.a.w. Brigitte Heitzer is door het klootjesvolk gekozen. Hopelijk is ‘het’ dit jaar wat wijzer!

• marijetje

Juist ja, die beweringen kan ik me ook nog goed herinneren ;-)