ik snap dus ook totaal niet wat iedereen in mathijs ziet !
klinkt niet niet lekker acteerd slecht , hij heeft de looks voor een joseph, maar daar heb je ook alles mee gezegd ….
Het is niet zo dat 18/19 jarigen nooit shows dragen! Er zijn genoeg musicals in binnen- en buitenland waarin ‘volwassen’ mensen (en dus de Olivers en Annies nog niet eens meegeteld) die zelfs jonger waren een hele musical op hun schouders droegen en prima uit de verf komen! Kijk maar eens naar performances in Miss Saigon, Eindeloos, Spring Awakenings etc.
Ik heb Joseph zelf nog niet gezien maar ik begrijp van velen hier dat het nou niet de meest moeilijke, zangtechnisch gecompliceerde mannenrol is!
Een vergelijking met het buitenland (bijv. de VS) is appels met peren vergelijken.
Het niveau ligt daar gewoon veel hoger dan hier. Dat komt mede doordat ze veel meer prestatiegericht zijn (Alleen nummer 1 telt daar. Je kunt een Amerikaan niet erger beledigen dan door te zeggen dat hij of zij een loser is.) dan in NL en dat ze natuurlijk uit een grotere talentenvijver kunnen vissen. Als je daar naar een dramaopleiding wilt maar je bent niet ECHT goed dan wordt je niet eens aangenomen. Ik krijg in Nederland af en toe het idee dat b.w.v.s. iedereen maar aangenomen wordt. Opleidingen hier proberen volgens mij alleen maar hun jaarlijke rijkssubisidies veilig te stellen door zoveel mogelijk leerlingen aan te nemen.
Grappig dat je dat zegt. Ik ga persoonlijk ook voor John.
Ik heb de show meerdere malen gezien met verschillende Josephs en heb goed bekeken wat wel en wat niet werkt.
Een Joseph moet naar mijn idee een lichte stem hebben, die makkelijk klinkt in de hoge registers zonder teveel moeite te hoeven doen. Daarnaast een pop/rock randje, en hij moet een soort “gemoedelijke” “vertellende” uitstraling hebben.
Zoals John.
In ieder geval niet klassiek of zwaar klinken!
De nummers in Joseph lenen zich er niet voor om dingen extra aan te zetten, behalve een hoge uithaal hier en daar.
Ik zou iedereen willen aanraden om de volgende clipjes eens te bekijken.
Bij deze stijl, manier van zingen, intentie en bedoeling van de show dacht ik meteen aan John. De stijl van Freek bijvoorbeeld past hier eigenlijk helemaal niet bij.
http://www.youtube.com/watch?v=ZCOxD7czUi8
http://www.youtube.com/watch?v=34knEZpqyyQ
http://www.youtube.com/watch?v=llfqndgZBgA
Ja, vooral die MBO-instellingen die leuke opleidingen gaan aanbieden om leerlingen te trekken. Van de week hoorde ik het getal 95 vallen voor het eerstejaar op een MBO theateropleiding..Ik las er laatst een artikel over op internet, kan het helaas niet terugvinden. Daarin stond dat er voor veel MBO'ers die een theaterdiploma hebben geen werk te vinden is omdat ze niet goed genoeg worden opgeleid.. Een zin die me erg is bijgebleven is: ’We gaan geen jongeren opleiden voor de bijstand’. Ik krijg wel de indruk dat dit op sommige instellingen aan de hand is, als je belachelijk zoveel mensen aanneemt. Selecteer strenger, dan zijn er ook minder kinderen teleurgesteld na vier jaar opleiding. Het gaat overigens niet op voor alle MBO-opleidingen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?