Volgens mij heb je een paar regels overgeslagen tijdens het lezen van mijn bericht.
Quote: “Kritiek mag er zijn, moet er zelfs zijn naar mijn mening. Geen enkele performance is perfect. Maar dit… op deze manier.”
Het is de manier waarop kritiek wordt geleverd. Het is ten eerste respectloos, ten tweede doen de meeste voorkomen hier alsof je het zo maar even uit je mouw schudt. Nuances aanbrengen in een speltechniek is duizend keer moeilijker, dan amateurs die langzaamaan semi-professioneel beginnen te werken. Die stappen zijn zichtbaar groter, hoewel ze makkelijker te maken zijn. Ten derde, een zangtechniek is iets waar jaren aan gewerkt wordt. Als het geluid wat Freek produceert geforceerd zou zijn, dan zou hij a) niet 6 shows in de week Les Misérables kunnen spelen, b) niet al jaren uit de voeten kunnen op een toneel als z'n stem zo verrot zou zijn door de techniek die hij geleerd heeft en c) dan had ik wel verwacht dat hij inmiddels de poliepen op z'n stembanden zou hebben staan.
Kritiek onderbouwen daar hoor je mij niet over klagen. Het is de manier waarop je het zegt.