Mooi stukje van Donny Osmond! Is dat uit een filmversie?
Willem eruit? Paul de Leeuw eruit? Sorry maar dat zijn nou net de mensen die er volgens mij in moeten blijven. Paul blijft eerlijk en dat is wat dit programma nodig heeft. Willem zegt dat soort dingen misschien niet uit zichzelf, maar als paul iets zegt is hij het er wel vaak mee eens. Dat geeft voor mij aan dat hij het dus wel degelijk ziet en er rekening mee houd.
Voor mij geeft dat aan dat ondankt alle; “ het is zo moeilijk ”, “ Ik ben blij dat het publiek moet beslissen uiteindelijk” bla bla bla, dat willem zeker met zijn vakmanschap beoordeeld.
Voor Joseph zijn ze opzoek ( als ik het goed heb ), naar iemand die zowel de “benjamin” kan zijn als iemand die macht en status kan spelen/uitstralen. Het is iemand die humor heeft. Sorry maar ziet iemand humor in Freek? Mathijs?. Ik niet dus als je Mathijs naast Robin zet of Robin naast Hein snap ik dat Willem voor Robin kiest. Hij heeft ( voor mij ) de dingen die ik hier boven heb opgeschreven. Zang ( hoe triest ook ) speelt geen rol meer in deze competitie omdat 90% toch niet kan/kon zingen.
Ik vind dat Willem wel op zijn vakmanschap kiest voor degene die hij red voor de volgende ronde. Ik denk alleen dat hij dat verbergt onder het mom van de smoesjes en weet ik veel wat voor praatjes.
Die praatjes hierboven beschreven ( bla bla bla ) zijn in mijn ogen niet meer dan het publiek het gevoel te geven dat ze de macht in handen hebben over het lot van de kandidaten ( en dus meer macht dan de Jury ). En wees is eerlijk: Veel mensen willen macht!
En Freek, hij kan leuk zingen. Technisch is alles in orde en daar ligt ook meteen het probleem. Techniek is leuk, maar op hangende kaken enz. zit ik echt niet te wachten. Acteren doet hij niet, hij plakt plaatjes op z'n lichaam en is daar heel goed in ( dat komt denk ik omdat hij het in het dagelijks leven ook doet? Afgaande op wat ik zag in de backstage van afgelopen zondag). Hij komt niet naar me toe als hij zingt, hij blijft bij zichzelf. En als iemand dat doet, dan vind ik dat je lekker in je huiskamer moet blijven zingen, maar niet op het podium gaan staan. Ik dacht namelijk altijd dat theater ervoor is om iets van jezelf te geven aan degene die komen kijken ( als acteur, als publiek kan je er mee doen wat je wilt ).
Het probleem ligt er bij dat het plaatjes plakken vaak op veel mensen als “ goed ” over komt, omdat veel mensen simpelweg niet bereid zijn om zich open te stellen voor wat een acteur ze kan geven. Als acteur / zanger / danser het is in alles hetzelfde, vind ik het de uitdaging om dat juist wel voor elkaar te krijgen. En waarom mensen zich niet bereid zijn open te stellen, mogen jullie zelf bedenken. Om nou filosofisch de basis van veel problemen van de maatschappij ( of ik denk dat het de basis is ) te gaan bespreken gaat me een beetje ver.
Maar goed, het wordt toch freek, hoe graag ik ook zou willen van niet. Ik ga er toch niet heen . Ik vind wel dat mensen ( ook hier ), beter moet nadenken over bijvoorbeeld een Paul en Willem, hoe ze ondanks de nadelen die zo'n programma hen oplegt ze toch beter doordachte keuzes maken dan op het eerste gezicht lijkt.
Volgens mij was het een Noord-Amerikaanse tour… de opname stamt volgens mij uit 1992 en is van de Toronto-cast… de film is uit 1999 met Donny Osmond (die toen 42!!! was), Joan Collins (die toen 100 was) en Richard Attenborough.
Andere bekende Jozef vertolkers waren Jason Donovan, Phillip Schofield en Stephen Gateley (Boyzone)
Je slaat de spijker op zijn kop wat Freek betreft:
“Techniek is leuk, maar op hangende kaken enz. zit ik echt niet te wachten. Acteren doet hij niet, hij plakt plaatjes op z'n lichaam en is daar heel goed in ( dat komt denk ik omdat hij het in het dagelijks leven ook doet? Afgaande op wat ik zag in de backstage van afgelopen zondag). Hij komt niet naar me toe als hij zingt, hij blijft bij zichzelf. En als iemand dat doet, dan vind ik dat je lekker in je huiskamer moet blijven zingen, maar niet op het podium gaan staan. Ik dacht namelijk altijd dat theater ervoor is om iets van jezelf te geven aan degene die komen kijken ( als acteur, als publiek kan je er mee doen wat je wilt ).”
Ik vind je reactie interessant om te lezen, maar wil toch op twee dingen reageren:
Ik lees hier vaker dat mensen kritiek hebben op ‘hangende kaken’ en ‘opengesperde monden’ van bepaalde zangers (waaronder Freek). Ik vind dat, met alle respect, een gebrek aan kennis. Het ziet er misschien niet bij iedereen even mooi uit maar dit is toch echt de juiste wijze van zingen. Die scheur moet nu eenmaal open en die kaak moet nu eenmaal hangen om bepaalde klanken en noten er goed uit te krijgen.
Dat punt over dat ‘plaatjes plakken’ vind ik lastig. Aan de ene kant begrijp ik wat je bedoelt en kun je bij bepaalde artiesten heel duidelijk zien dat ze een aangeleerd trucje gebruiken; een bepaalde ‘woeste’ blik geven of een manisch blij hoofd opzetten, maar wat dat ‘openstellen’ en ‘geven van een artiest’ betreft, vind ik dat moeilijk te peilen. Vaak hangt dat zo af van de interpretatie van zowel de artiest als de kijker. Soms kan een bepaalde emotie heel erg bij de een overkomen en totaal voorbij gaan aan de ander. Vandaag alleen al; ik heb diverse recensies en reacties van en over ‘Sunset Boulevard’ gelezen en het valt me op dat sommige mensen Simone Kleinsma's spel roemden en haar waanzin helemaal voelde, terwijl anderen het absoluut niet over vonden komen. Wat zegt zoiets? Dat de mensen die positief waren graag met complimenten gooien of zagen wat ze wilden zien, of dat de critici niet hard genoeg ‘hun best’ hebben gedaan of ‘het gewoon niet zien’? Schiet mij maar lek!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?